rød pinto

Pinto, Blue Bolt, Red Bolt, King Kong, Panda, Red Wine, Red Ruby, Mischlinge
Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: rød pinto

Post by Nissehulen »

Nissehulen wrote:Er 100% sikker på at det ikke er en pinto. Den røde farve er for mat iforhold til de røde pinto jeg har set, og ligner nøjagtig en alm rød spottedhead magen til dem jeg har gående.
Udover det synes jeg det er typisk at de røde spottedhead pinto har noget rødt i halen, hvor alm rød spottedhead ikke har det, altså det bagerste i halen.
Kun for at hjælpe.
Hilsen
Thomas


I love shrimps
NISSEN

User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: rød pinto

Post by Henrik_Hundslev »

Jeg syntes rostrum er for rød til at det er en mischling..........


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: rød pinto

Post by monjak2444 »

ja der er godt nok delte meninger må man sige,så der er kun en ting for og det er at vente og se hvad den bliver til.

og kan faktisk godt se nissen mening med rød på halen osse.


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: rød pinto

Post by Nissehulen »

Ja den er meget rød af en pinto mischling at Være, men dem jeg har fået på røde smiley's har også en meget mørk postkasse rød / mat rød, hvor jeg oplever de røde pinto fra reb Ruby, til red shadow rød, alt efter kvalitet og pris, sidst nævnte dyrest.
Men det bliver da spændende at følge :).
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: rød pinto

Post by caso »

For at være helt ærlig, så er det altså lidt forvanskeligt at se på din film. Få taget et nærbillde eller vent til den bliver lidt større og så film den tættere på.

For mig at se kan det sagtens være en Taiwan pinto. At generalisere og sige at den ligner ikke mine eller nogen jeg har set er en lidt snæversynet holdning. Rejerne er vidt forskellige og selvom de har det samme populær navn behøver de ikke ligne hinanden 100%. Jeg synes at den røde farve ligner mere den røde farve på Taiwans end på alm Bees.

Skal jeg slutteligt være helt ærlig, så tvivler jeg på at en opdrætter eller forhandler af pintos laver en så rookie mistake at sælge en spotted head mischling i stedet for en Taiwan pinto.


Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: rød pinto

Post by monjak2444 »

jep men som sagt så venter jeg til den bliver voksen,men nu har jeg ikke set den i et par dage så den er sku nok død.

og har ingen problemer haft med sælger han overførte mine penge med det samme,og har sagt det samme til ham vi venter og ser og vis den er død så overfører jeg pengene tilbage til ham.

og til sidst vil jeg sige det er ligemeget hvor trænet dit øje er vi kan alle tage fejl inklusiv mig især med rød spottedhead pinto for de ligner hinanden så meget.


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: rød pinto

Post by Nissehulen »

Hej case.
Jeg blotter bare min mening efter at have set en del røde spottedhead pinto's og alm røde spottedhead.
beklager meget vis jeg har trådt nogen over fødderne.
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: rød pinto

Post by caso »

Hej Thomas.
Ingen grund til at beklage. Enhvers mening skal frem. Ingen har mere ret end andre.
Jeg synes blot at mange (inkl mig selv en gang imellem) udtaler sig lidt for kategorisk fra tid til anden. Vi udtaler os altid på baggrund af de erfaringer vi har. Disse erfaringer er måske nok ikke forkerte, men de er ikke nødvendigvis den fulde sandhed.


Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: rød pinto

Post by monjak2444 »

så er den første spotted head mischlinge med æg :)så kører bussen næste stop pinto city :D


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: rød pinto

Post by Nissehulen »

Dette er efter min mening en typisk rød farve for en rød spottedhead pinto.
Attachments
2014-12-18 22.43.24-1.jpg
2014-12-18 22.43.24-1.jpg (74.5 KiB) Viewed 9692 times


I love shrimps
NISSEN

Post Reply