Mischling eller Taiwan?

Pinto, Blue Bolt, Red Bolt, King Kong, Panda, Red Wine, Red Ruby, Mischlinge
Post Reply
kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Mischling eller Taiwan?

Post by kim m »

Jow jow, nu har jeg kastet mig ud i det her Taiwan-cirkus.

De rejer jeg har fået skulle være mischlinge. Jeg synes nu de er flotte og ret klare i farverne. Hvordan skelner man mischling fra Taiwan? Er man ikke i tvivl når man ser en?


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mischling eller Taiwan?

Post by monjak2444 »

nice kim tillykke med dem :) din mischlinge rejer ligner normale crs eller cbs men det kan være ret svært at se om det er en panda eller redwine vis rejerne er små jeg kigger osse på farven men en king kong og en red red ruby er du ikke i tvilv om hvad det er :)


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Mischling eller Taiwan?

Post by kim m »

Jeg må vist lige få taget nogen billeder.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mischling eller Taiwan?

Post by monjak2444 »

vis du kigger øverst på banneren de 4 rejer til højre er taiwan og den 1 til venstre.

og når jeg kigger efter dem er det kun panda i hvid og sort jeg har problemer med at spotte når de er små ellers redwinen er jeg blevet pænt god til at spotte når de er små deres farve er lidt dybere end en normal crs.

men ellers der jeg bestilte 10 engang fra rendo af fik jeg en panda med så selv de kan tage fejl :)


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Mischling eller Taiwan?

Post by caso »

Tillykke og velkommen i den klub.

Jeg synes st det kan være lidt svært st forklare, men jeg synes ikke st man er i tvivl når man ser en Taiwan bee. Farverne er anderledes end hos de slmindelige.


Mvh
Carsten

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mischling eller Taiwan?

Post by Smedn »

Farven er bare markant kraftigere uden nogen gennemsigtige punkter, og linjerne er tydeligere. Det er faktisk lidt svært at forklare :) Men det er ret nemt at se forskel.

Den sorte taiwan farve er mere "sort" og den røde er mørkere - synes jeg.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mischling eller Taiwan?

Post by monjak2444 »

ja lige præcis farverne er du ikke i tvivl om at det er en taiwan bee,og der jeg snakkede om at det var svært at se forskel så mente jeg på nyfødte unger :)men den hvide panda er nok den sværeste at få øje på som lille baby.men man kan kigge foran rejen faktisk også er den helt sort foran i ansigtet hvor mischlinge har meget hvidt i sit ansigt.


mvh

Deniz

Post Reply