Snow White / Golden fodringstid

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
Post Reply
User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Snow White / Golden fodringstid

Post by caso »

Man fristes til at kalde det en snebold.

https://www.youtube.com/watch?v=We8MAfOROq0

Ikke de flotteste rejer, så der skal noget selektering til. Heldigvis yngler de jo villigt.


Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by monjak2444 »

ser godt ud carsten :) og 3-4 hunner med æg af hvad jeg lige opfanget,så du kommer til at selektere en masse rejer snart :)


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by caso »

Ja, har ikke lige styr på hvor mange der er i det hele. +100 med unger og mindst 5 hunner med æg. Akvariet er på 25 liter. Der bliver snart meget trangt.


Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by monjak2444 »

tid til en opgradering :) eller en seriøs selektering når det engang finder sted.


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by simming »

Måske ikke det rette sted at spørge og så alligevel er Snow White og Golden den samme reje☺,jeg syntes at kunne finde dem hver for sig google men er godt nok i tvivl når jeg kigger hos forhandlerne


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by monjak2444 »

simming wrote:Måske ikke det rette sted at spørge og så alligevel er Snow White og Golden den samme reje☺,jeg syntes at kunne finde dem hver for sig google men er godt nok i tvivl når jeg kigger hos forhandlerne
yup det er samme er reje :) eventuelt når du er hos forhandlere så spørg efter det latinske navn da forhandlere tit opfinder deres eget navn.

jeg er selv lige begyndt med at prøve at opdrætte nogle høj kvalitets snowwhites som tyskere kalder for white bee bliver spændene at se hvad jeg for ud af dem.


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by simming »

Tak Denniz jeg tænkte nok at det er som med alt andet derude fra ,held og lykke med de nye rejer :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by mokinimca »

monjak2444 wrote:
simming wrote:Måske ikke det rette sted at spørge og så alligevel er Snow White og Golden den samme reje☺,jeg syntes at kunne finde dem hver for sig google men er godt nok i tvivl når jeg kigger hos forhandlerne
yup det er samme er reje :) eventuelt når du er hos forhandlere så spørg efter det latinske navn da forhandlere tit opfinder deres eget navn.

jeg er selv lige begyndt med at prøve at opdrætte nogle høj kvalitets snowwhites som tyskere kalder for white bee bliver spændene at se hvad jeg for ud af dem.
Jeg købte selv 10 stk snowwhite fra tyskland for 3-4 måneder siden og de er kommet rigtig godt igang. Masser af unger og endda 5-10 bluebolt imellem :)Men hvordan selekterer du? Er det bare væk med dem der ikke er helt hvide ? Dem der ikke er helt hvide, men lidt mere gyldne/affarvet, er det dem der kaldes golden white ? Og burde have deres eget sted ?



User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by simming »

Nu skal jeg så lige ikke rode mig ud på for dybt vand,men kommer der andet ud af snow white end snow white er de jo ikke rene.
Ved fra Discus at snow white eller bare hvide krydset med golden giver blå i f2 og kedelige grå i f1,men det ville være super hvis der var nogen som ved mere som kunne fylde på :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Snow White / Golden fodringstid

Post by monjak2444 »

kan vi ikke få billeder gutter af jeres flotte snowwhites :) helst med 100mm macro :D :D ej bare nogle billeder :)


mvh

Deniz

Post Reply