Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Tiger, Red/Black Bee, Snow White m.fl.
kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by kim m »

Er der nogen i DK som roder med andre Caridina end logemanni, mariae og cantonensis?

Jeg ved at der babaulti "green" og sp. Galaxy tiger også og jeg har nogen Caridina cf. maculatus selv.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by d9ha »

Hej Kim,

Der findes nogle af sulawesi arterne herhjemme. Har selv Caerulea og dennerli pt, der nok er de mest udbredte. Men mon ikke også der er en del af de andre rundt omkring? Kunne da ikke forestille mig at f.eks. Spongicola ikke er repræsenteret i DK.


Mvh
Henrik

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by kim m »

Nåja dem havde jeg ikke tænkt på Henrik :)

Jeg overvejer kraftigt at give nogen af sydkineserne et forsøg. Sulawesierne har jeg ikke temperaturerne til...men de er da pæne :)


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by monjak2444 »

hej kim der er altid paracaridina arter som er superflotte de fleste af dem selv har jeg haft caridina cf. breviata som vist nok er fra kina af men hæng mig ikke op på det :)


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by caso »

Jeg forsøger mig lidt med halocaridina rubra. En af mine venner gør det samme, og han gør et virkeligt stort stykke arbejde for at prøve at opdrætte Metabetaeus lohena. Et par anderledes arter, men ganske spændende.


Mvh
Carsten

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by kim m »

monjak2444 wrote:hej kim der er altid paracaridina arter som er superflotte de fleste af dem selv har jeg haft caridina cf. breviata som vist nok er fra kina af men hæng mig ikke op på det :)
Paracaridina er bestemt også på listen over hvad der skal prøves. Jeg har kontakt til en tysker som har nogen fine nogen. Jeg venter bare på at temperaturen kommer lidt op igen.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by kim m »

caso wrote:Jeg forsøger mig lidt med halocaridina rubra. En af mine venner gør det samme, og han gør et virkeligt stort stykke arbejde for at prøve at opdrætte Metabetaeus lohena. Et par anderledes arter, men ganske spændende.
De er også fine! Kiggede lidt efterde Halocaridina sidste år, men kom fra dem igen. Fedt at der er nogen som kaster sig ud i det nye og spændene :)


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by monjak2444 »

kim m wrote:
monjak2444 wrote:hej kim der er altid paracaridina arter som er superflotte de fleste af dem selv har jeg haft caridina cf. breviata som vist nok er fra kina af men hæng mig ikke op på det :)
Paracaridina er bestemt også på listen over hvad der skal prøves. Jeg har kontakt til en tysker som har nogen fine nogen. Jeg venter bare på at temperaturen kommer lidt op igen.

det kunne være fedt med nogle flere paracaridina arter herhjemme helt klart,hvilken art er det du kiggger på.


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by kim m »

monjak2444 wrote:
kim m wrote:
monjak2444 wrote:hej kim der er altid paracaridina arter som er superflotte de fleste af dem selv har jeg haft caridina cf. breviata som vist nok er fra kina af men hæng mig ikke op på det :)
Paracaridina er bestemt også på listen over hvad der skal prøves. Jeg har kontakt til en tysker som har nogen fine nogen. Jeg venter bare på at temperaturen kommer lidt op igen.

det kunne være fedt med nogle flere paracaridina arter herhjemme helt klart,hvilken art er det du kiggger på.
Har fundet nogen "blue bee". Princess bee er noget sværere at få fat på lige pt. Måske det blivere nemmere når det vliver varmere og der er flere som sætter annoncer op.
Caridina meridionalis er da vist også rykket til Paracaridina ved sidste revision.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina trifasciata, meridionalis og andre...

Post by monjak2444 »

de er rigtigt flotte :) her er et link til lidt paracarirdina.

http://www.shrimpkeeping.com/paracaridina/


mvh

Deniz

Post Reply