Blanding af farver..

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
Post Reply
Søren Terp
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2015, 17:19
Lokation.: Svinninge

Blanding af farver..

Post by Søren Terp »

Hejsa med jer..

Neocaridina kan vel krydse fint mellem farverne når nu de stammer fra stort set samme grundlag?

Det jeg tænker er at hvis nu der f.eks er nogle RCS i en tank og man smider orange i, hvordan vil det så påvirke farverne? Vil de blive mørkere orange eller lysere? eller vil det være helt tilfældigt? :roll:

/søren



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Blanding af farver..

Post by monjak2444 »

Når du tager rcs x orange vil der bare komme masse brune rejer ud vil jeg tro og det tager som regel flere generationer før der sker noget spœndene med ynglen.

Du kan eventuelt tjekke toves tråde ud hun blandet neocaridinaer i lang tid og hun få altid spœndene rejer at se på.


mvh

Deniz

Søren Terp
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 13
Joined: 27 Jul 2015, 17:19
Lokation.: Svinninge

Re: Blanding af farver..

Post by Søren Terp »

oki.. det vil jeg så kikke på.. :-)



kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Blanding af farver..

Post by kim m »

Søren Terp wrote:Hejsa med jer..

Neocaridina kan vel krydse fint mellem farverne når nu de stammer fra stort set samme grundlag?

Det jeg tænker er at hvis nu der f.eks er nogle RCS i en tank og man smider orange i, hvordan vil det så påvirke farverne? Vil de blive mørkere orange eller lysere? eller vil det være helt tilfældigt? :roll:

/søren
Alle Sakura, Rili, Fire, Painted osv. er Neocaridina davidi (RCS). Så de er ikke bare stort set samme grundlag - de er samme grundlag :)

Marmor, white pearl og blue pearl er Neocaridina palmata, en anden art, men som gerne krydser med N. davidi.

Der er selvfølgelig flere Neocaridina-arter end N. davidi og N. palmata, men de ses ikke ofte i hobbyen.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
shrimp888
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 57
Joined: 30 Apr 2015, 00:16
Lokation.: Fredericia
Contact:

Re: Blanding af farver..

Post by shrimp888 »

Jeg har mistet lidt af interessen for mine neocaridina, så jeg har samlet næsten alle i en en 80 liters balje - der er røde, gule, orange, blå, brune, hvide og sorte samlet - så det bliver spændende at se hvad der sker på et tidspunkt - i det mindste stortrives de allesammen :) Et multietnisk samfund uden ballade...
P1030594.jpg
P1030594.jpg (860.22 KiB) Viewed 7055 times


Mvh

Niels

Post Reply