Prøver at forstå genetikken

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Prøver at forstå genetikken

Post by monjak2444 »

Hej Kristina Ja det er ikke let at starte op med blandede rejer især når du ikke ved ved hvilken farve forældrerne har haft ,men det uden tvivl det hvor du for størst kendskab til dine rejer,i stedet for man køber en ren stamme og yngler dem der ud af.

Men mit råd til dig især fordi du er ny i hobbyen,ville jeg starte med et par rene stammer som eventuelt du kunne mikse med hinanden på længere sigt.
Også ved du hvad rejerne er blandet med og du ville kunne få en masse viden den vej os.

Også ville jeg søge meget på det de udenlandske hjemmesider efter folk der har blandet diverse rejer og få viden den vej os :) held og lykke med projektet.


mvh

Deniz

Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Prøver at forstå genetikken

Post by Kristina »

Jamen, så er jeg jo allerede godt på vej ;)

Mine blandingsrejer er et mix af røde og blue dream. Men jeg ved ikke, hvem der er parret af hvem.
Og i går fik jeg fat på en ren stamme af fire yellow, blue dream og ... red?

Jeg har ikke helt afgjort med mig selv, hvorvidt jeg vil i dybden med genetikken for RCS. Folk synes faktisk jeg er mærkelig nok, fordi jeg kender chinchillagenetikken.... Jeg tror ikke det bliver mindre mærkeligt, hvis jeg "pludselig" kan redegøre for arveligheden hos rejernes farver også :lol:

Først og fremmest skal jeg have en masse røde, blå og gule rejer. En masse, så de kan blive blandet i stueakvarierne og se flotte ud. Og så bagefter kan jeg - måske - starte projekt genetikforståelse op ude bagved med de rene stammer. Men det kommer til at kræve en masse akvarier og en masse skemaer at holde styr på (godt min mand er programmør og allerede er ved at lave en akva-manager til mig, så jeg kan holde styr på avlen ;) )



Post Reply