Det der med farver....

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Det der med farver....

Post by monjak2444 »

jeg bruger normalt kun hvide firkantet indfangsnet til mine rejer da jeg har erfaret at det kan være svært at se de små babyrejer og firkantet så de ikke kan stikke af inde i hjørnerne :)

det var godt du kom af med dine snegle :)

giv rejerne lidt tid så skal de nok blive flotte med lidt god selektering :)


mvh

Deniz

Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Det der med farver....

Post by Kristina »

Mine rejer er sorterede, men de første jeg købte var blandinger og der har så også været mindst et blandingshold hos mig.

De er faktisk ved at få lidt mere farve... Ganske, ganske lidt. Det hjælper at de bor noget større ;)
En af dem er også blevet drægtige. En frasorteret ikke-fuldt-udfarvet blå, som jeg lige har fundet ud af nok hedder "blue carbon rili" (ifølge billeder fra en anden bruger) :)

Hvilket net bruger du præcis? Er alle net ikke netop firkantede?
Mine er disse. Billige fra ebay og så kan man tilpasse længden til baljen (ikke at det er nødvendigt nu, hvor jeg har bestilt et net til hver balje) :)
Image



Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Det der med farver....

Post by Kristina »

Ej men, så gik man lige og troede at de skjoldsnegle havde holdt sig i væk og så ser jeg en i planteakvariet her i aften, hvor jeg ville tage billeder af rejerne... Nå. Øv, øv.

Men I får nu stadig nogle billeder, for jeg fik taget rigtig mange. Og de beviser 2 ting! 1: jeg kan GODT lave mad (det er så kun rejerne og fiskene der synes det her i huset) og 2: de er godt nok forskellige ;)
Jeg kan faktisk godt lide de få meget lyse blå, med røde hoveder. De er lidt pudsige
Attachments
IMG_20160330_205713.jpg
IMG_20160330_205713.jpg (1.79 MiB) Viewed 7936 times
IMG_20160330_204057.jpg
IMG_20160330_204057.jpg (2.04 MiB) Viewed 7936 times
IMG_20160330_200556.jpg
IMG_20160330_200556.jpg (2.19 MiB) Viewed 7936 times
IMG_20160330_210405.jpg
IMG_20160330_210405.jpg (1.88 MiB) Viewed 7936 times



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Det der med farver....

Post by monjak2444 »

jeg kan lige tage et billed af mit net senere,men det er stort set det samme som dit bare med hvidt fintmaskede net så rejerne heller ikke sidder fast :)

ser godt ud med dine rejer :) var det carbon rilli du startede ud med eller var det bare en crazy blanding rejer du fik,rilli rejer spytter så mange forskelige mønstre ud så man skal virkelig være vågen i starten når de har fået yngel så man kan selektere dem med de flotte mønstre fra.

lidt snegle gør ikke noget men selvfølgelig kan godt være træls at se på.


mvh

Deniz

Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Det der med farver....

Post by Kristina »

De blå rejer kommer fra blue dream rejer! Jeg spekulerer på, om en reje har sneget sig med nettet fra en af de andre farvebaljer og det måske kunne være det, der gav en del lyse blandingsrejeunger lige pludselig? (altså i den blå balje)

De allerførste rejer jeg købte var blandingrejer og de fik lidt unger inden jeg købte mine rigtige farver. De fleste af de første er blevet spist i mit store akvarie (skulle tjekke om de kunne bo deri, det var ikke en god idé), men afkommet har jeg endnu. Faktisk kunne flere af dem på billederne være deres afkom såvel afkom fra mine blue dream, der ikke lever op til mine krav for den farve. Men de har dog boet i deres egen balje siden jeg fik mine rigtige farver.

Jeg tænker at mine meget mørke blue dream måske kommer fra en carbon rili-linje, men jeg ved det faktisk ikke. Jeg ved bare, at nogle af dem er meget mørke. Fx den på toppen af roden på billede 2.

Jeg er i gang med at sortere godt i mine blå rejer. Kun de pæneste blå får lov til at blive boende. Resten ryger over i blandingsakvariet.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Det der med farver....

Post by monjak2444 »

det kan altid ske der er en der har været fræk og snige sig med,men man burde opdage den reje der har sneget sig med for de skal være kønsmodne inden de kan parre sig også er de somregel cirka en cm plus minus et par mm.
mine bluedream variere osse lidt i farverne men de er næsten alle mørke mine unger hvor der er et par stykker af dem der er lyse.

cool nok så kan du altid smide dine sortering rejer derover i den tank og lave flotte rejer ud af dem :)

det havde jeg os det problem med nogle blue topaz jeg havde de lignede meget carbon rilli så dem skilte jeg mig af med.

det bliver spændene at se om du kan få nogle flotte rejer ud af dem :) glæder mig til at se billeder :)


mvh

Deniz

Post Reply