Bundlag

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
Post Reply
Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Bundlag

Post by Kristina »

Jeg har sort grus til 2 af de nye akvarier (de gule og røde rejer kommer til at nyde dette). De blå rejer får en blanding af sort og lyst grus (det har de nu, det har de det fint med) og de frasorterede blandingsrejer får lov til at gå i et planteakvarie (med lyse småsten).

Men... Jeg har en ret stor bunke christmasmoss... Kan jeg ikke bare bruge det som bundlag til rejerne? Hvis jeg nu dækker bunden med halvstore sten og binder mosset fast på? Eller er der et eller andet dumt over det jeg ikke lige kan gennemskue?



mokinimca
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 63
Joined: 17 May 2015, 08:54

Re: Bundlag

Post by mokinimca »

Kristina wrote:Jeg har sort grus til 2 af de nye akvarier (de gule og røde rejer kommer til at nyde dette). De blå rejer får en blanding af sort og lyst grus (det har de nu, det har de det fint med) og de frasorterede blandingsrejer får lov til at gå i et planteakvarie (med lyse småsten).

Men... Jeg har en ret stor bunke christmasmoss... Kan jeg ikke bare bruge det som bundlag til rejerne? Hvis jeg nu dækker bunden med halvstore sten og binder mosset fast på? Eller er der et eller andet dumt over det jeg ikke lige kan gennemskue?
Er på ingen måde ekspert, men tænker da ikke umiddelbart der bør være problemer i at bruge mos. Jeg selv bruger følgende i stort set alle baljer: Flodsand, lille rod med anubias eller mos på. Nogle af dem har også en moskugle, men kun 3-4 stykker



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Bundlag

Post by Bjarne »

Du kan gøre lige som du vil , sommetider er de anderledes løsninger de fedeste :D jeg så feks for nogle år siden et Killi akvarie hvor bundlaget var trækul :shock: , det så faktisk godt ud ,og fiskene havde det fantastisk , men det nok ikke super og sætte planter i .



Post Reply