Neocaridina (Blue Jelly )

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Jonas »

En dansk forhandler (akvariebiksen) har fået denne Blue Jelly hjem (Neocaridina). Sandsynligvis fra en tysk forhandler (Rendo-shirmp).

Der er ikke meget information om denne noget dyrere Neocaridina. Er således på fuld prishøjde med Black Sakura og Chokolate Sakura. Men hvad er det for en reje, som ser ud til ligne blue pearl på afstand ved første øjekast.

Der er flere forskellige opfattelser af, hvad Blue Jelly egentlig er for en reje.

En opfattelse går i retningen af High Class fremavlede Blue Pearl rejer, mens andre har hørt fra internationale fora, at rejen er en fremalvlet variant af Blue Rili Sakura, hvor det er lykkedes helt at få fjernet "det røde hoved og hale", hvorfor rejen derfor har 2 blålige nuancer. En blålig farve ved det "normale blålige rili område" og så en anden blålig farve ved hoved og hale.
Synes dog, at det er svært at se på billederne.

Er der nogen, som har bestilt Blue Jelly hjem fra enten den danske eller tyske forhandler?



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Jonas »

Kone, der køber rejer... :shock:
Vi andre har lagt igen... :-)

Nej, synes godt nok også, at prisen var helt opskruet i forhold til kvaliteten.



Hudi
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 15 Feb 2012, 18:19

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Hudi »

Heldigvis er smag og behag så forskellige.

Det er skam heller ikke alle rejer, som er i dette hus, som jeg er lige vilde med. :lol:

Jeg er glad for mine "blue Jelly" og om prisen er for høj, i den grad, men samtidig kan jeg trøste mig med, at der indtil videre ikke er ret mange der har dem.

De passer fint til mit lille 10 l nano ;)



claus L

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by claus L »

Der er da rart der findes menesker med god smag :D



Hudi
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 15 Feb 2012, 18:19

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Hudi »

claus L wrote:Der er da rart der findes menesker med god smag :D
Yes sir !! :P



claus L

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by claus L »

Hudi wrote:
claus L wrote:Der er da rart der findes menesker med god smag :D
Yes sir !! :P
Er der snart kommet yngel, kan se at miner er ægløse så enter er der små nye eller så har de bare tømt posen.



Hudi
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 15 Feb 2012, 18:19

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Hudi »

Claus... de har nok bare gjort som i "hanner" er bedst til... at tømme sækken. :D

Jeg har pt. 3 som er spækket med gule æg. Jeg håber at de forbliver hvor de er.
Jeg har vist be-plantet mit nano så godt, at jeg faktisk kun ser 4-6 af gangen, men har til min store overraskelse set at jeg har 3 hanner. Og hvad der ellers gemmer sig derinde, der må jeg være svar skyldig.



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Jonas »

Hudi wrote:Heldigvis er smag og behag så forskellige.

Det er skam heller ikke alle rejer, som er i dette hus, som jeg er lige vilde med. :lol:

Jeg er glad for mine "blue Jelly" og om prisen er for høj, i den grad, men samtidig kan jeg trøste mig med, at der indtil videre ikke er ret mange der har dem.

De passer fint til mit lille 10 l nano ;)
Velkommen på forumet - nu er det vel ikke den store han-reje, som du ikke er så vild med :lol:



claus L

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by claus L »

Hudi wrote:Claus... de har nok bare gjort som i "hanner" er bedst til... at tømme sækken. :D

Jeg har pt. 3 som er spækket med gule æg. Jeg håber at de forbliver hvor de er.
Jeg har vist be-plantet mit nano så godt, at jeg faktisk kun ser 4-6 af gangen, men har til min store overraskelse set at jeg har 3 hanner. Og hvad der ellers gemmer sig derinde, der må jeg være svar skyldig.
Rettelse

Gav dem lidt super mad og vupti så kom der 2 fede matroner frem med æg, lidt blær så er der også æg hos Rød rili, rød tiger, blå tiger, tror du skal bede Lars om at bygge en reol til dig :D



Hudi
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 15 Feb 2012, 18:19

Re: Neocaridina (Blue Jelly )

Post by Hudi »

Jonas.

Mange tak.

Øhe... iiihhh.... tjåååå .... man bliver vel træt af alle sine dyr, på et eller andet tidspunkt :lol:



Post Reply