"rød" blue dream?

Red Fire, Yellow Fire, Sakura m.fl.
Post Reply
andreas87
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 2
Joined: 13 Mar 2017, 00:34
Lokation.: københavn

"rød" blue dream?

Post by andreas87 »

Hej allesammen,

Jeg har et hurtigt spørgsmål til jer.

Jeg startede et reje akvarie for et par måneder siden, og der gik heller ikke lang tid før rejerne begyndte at yngle. Alt var fint - de små rejer begyndte at komme frem, og så lagde jeg mærke til at 2 af et kuld på ca. 15 var røde. Ikke med blå farve nogle steder men postkasserøde (dog ikke fuldt dækket). Er dette normalt? Jeg har kun haft blue dream, og hunnerne fik først en "saddel" efter en måneds tid i akvariet.

Tak for hjælpen :)



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: "rød" blue dream?

Post by Lotte13 »

Hej Andreas
Jeg har haft blue dream længe og jeg har aldrig set yngel der var rødt på nogen måde. Jeg har set unger der var sorte, mindre blå og helt eller delvis gennemsigtige. Måske din stamme ikke er helt ren? Hvor har du fået dem fra??
Hilsen
Charlotte



andreas87
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 2
Joined: 13 Mar 2017, 00:34
Lokation.: københavn

Re: "rød" blue dream?

Post by andreas87 »

Jeg købte disse fra en forhandler. Jeg synes bare det var sjovt, at de overhovedet ikke viser tegn på at være blå - jeg har nogle der også er ovre i den sorte ende, men disse skiller sig bare virkelig ud :)



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: "rød" blue dream?

Post by Lotte13 »

Ja det er da ret specielt og usædvanligt :)



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: "rød" blue dream?

Post by Aquahorti »

Vi har en stamme af Blue Jelly, hvor ynglen ofte starter med at være røde medens de er helt små og efter et par uger eller tre bliver blå.
Jeg skal ikke kunne sige om det også er tilfældet med dine Blue Dream, men nogle rejer ændre farve med alderen.



MortenDAD
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 09 May 2016, 15:22
Lokation.: Slagelse, Sjælland

Re: "rød" blue dream?

Post by MortenDAD »

Med mindre din stamme er 100% ren (og dét er meget rent) vil der komme "fejlfarver" blandt ynglen.
Det er slet ikke unormalt at der pludselig kommer unger med andre farver, hvor det oftest er rød og natur (farveløs) der dukker op. Hvis du vil bevare dine blå drømme, så er det med at få hevet alle andre farver op og kun have dem der bedst lever op til dit ideal.



Post Reply