Harlequin reje, Sulawesi :-)

Kardinal m.fl.
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Harlequin reje, Sulawesi :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

d9ha wrote:Lyder rigtig fornuftigt. Blue leg poso (C. Caerulea) er også nem og ynglevillig. Men selvfølgelig ikke så smuk som Kardinalerne
Den er faktisk flot synes jeg. Selvom den smet ikke ligner kardinal rejen. Ville jeg kunne have den gående sammen med kardinaler? :-)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Harlequin reje, Sulawesi :-)

Post by d9ha »

i princippet ja, men min erfaring siger, at over tid vil en art altid udkonkurrere en anden, hvis man holder to arter sammen, med mindre man selv griber ind, og reducerer antallet på den ene. men typisk vil en af arterne stoppe med at reproducere på et tidspunkt. Lidt afhængigt af størrelsen på baljen selvfølgelig. 2 x 20 stk i et 128 L. bliver næppe et problem, men 2 x 50 stk. kunne sagtens blive det.


Mvh
Henrik

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Harlequin reje, Sulawesi :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

d9ha wrote:i princippet ja, men min erfaring siger, at over tid vil en art altid udkonkurrere en anden, hvis man holder to arter sammen, med mindre man selv griber ind, og reducerer antallet på den ene. men typisk vil en af arterne stoppe med at reproducere på et tidspunkt. Lidt afhængigt af størrelsen på baljen selvfølgelig. 2 x 20 stk i et 128 L. bliver næppe et problem, men 2 x 50 stk. kunne sagtens blive det.
Ja okay. Jeg ville jo nok selv reducere antallet.
Hmm. Har læst lidt frem og tilbage, at det er bedst med et akvarie større end 25L til Kardinaler. Ellers ville jeg gerne prøve 2 x 25L - med Kardinaler i det ene og Blue Leg i det andet. Kunne være rigtig spændende :D Jonas har vidst haft succes med 20L så vidt jeg husker..
En måde at sikre nok føde på kunne være at ligge stene i vindueskarmen i en månedstid (som du har opfordret til i en anden tråd)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Harlequin reje, Sulawesi :-)

Post by monjak2444 »

er der nogle der har prøvet Caridina Spinata den synes jeg ser spændene ud nu hvor harlequin rejen er så sværd at opdrætte.


mvh

Deniz

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Harlequin reje, Sulawesi :-)

Post by Bjarne »

Jeg tror at næsten alle Sulawesi rejer har ca samme sværhedsgrad at holde/opdrætte de lever under samme forhold der tænker jeg på vandværdier og temp og også hvad de lever af , prøv og se denne video fra søen https://www.youtube.com/watch?v=5U8pJnFE8p4 og se hvor mange forskellige slags der levere sammen , og de kan med lidt held godt holdes og opdrættes på alm postevand ;)



Post Reply