Kardinal, dansk opdræt?

Kardinal m.fl.
Post Reply
Nadia
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 31 Jan 2013, 12:35

Kardinal, dansk opdræt?

Post by Nadia »

Nu har jeg et stykke tid kigget på lidt forskellige rejer, og ved fortsat ikke 100% hvad jeg skal anskaffe mig. Jeg påtænker Kardinaler, men har endnu ikke set nogle tilsalg "privat" her i DK. Ved i om der er nogle der sælger ud af eventuelt dansk opdræt? Ved Petworld i Viby har dem, og det kan også sagtens blive der jeg køber lidt, men nu ville jeg lige høre :)



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by d9ha »

Kan ikke umiddelbart hjælpe dig, men ville ikke selv tøve med at køre til Hamborg. Forhandlerpriser i DK er lidt for heftige efter min smag. Til fordelen tæller så kortere transport til hjemmet, da sulawesi rejer generelt er lidt mere sarte.

Jeg har dog selv lige købt 18 stk fra et ophørsudsalg på Fyn. Heraf går 2 med rogn, så salg af yngel er desværre ikke lige på trapperne.


Mvh
Henrik

Nadia
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 31 Jan 2013, 12:35

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by Nadia »

Tak for svaret :)
Ja, lige med Kardinalen kunne jeg være lidt bange for kørselstiden, men jeg er enig i at det da ikke er en hel billig reje her i DK :) Men smukke det er de jo.
Jeg må vente og se, og hvis jeg ikke har fundet nogle når mine vandværdier er fine, jamen så bliver det nok købt i viby :)



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by caso »

En af mine venner har rimelig succes med kardinalerne. Jeg kan høre ham om han har overskud. Hvor mange er du ude efter?


Mvh
Carsten

Nadia
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 31 Jan 2013, 12:35

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by Nadia »

Caso - Puha, det ved jeg ikke endnu :/ Men en god flok at starte på.

Lars - Det er ikke fordi jeg har meget erfaring med lige rejer og vandværdier. Tilgengæld har jeg rimelig erfaring med vandværdier. Har haft akvarier i 14 år, både ferskvand -og saltvandsakvarier :)
Jeg er opmærksom på de lidt "specielle" vandværdier og høje temperatur kardinalen skal have :) Men tak for info alligevel.



User avatar
CC12
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 196
Joined: 07 Jan 2013, 00:06
Lokation.: Gråsten

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by CC12 »

Jeg har over vejet det, go fundet en forhandler i hamburg der har dem til 6.5 euro pr stk
mine overvejelser er dog lige lidt i bero :)


Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by caso »

Nadia wrote:Caso - Puha, det ved jeg ikke endnu :/ Men en god flok at starte på.

Lars - Det er ikke fordi jeg har meget erfaring med lige rejer og vandværdier. Tilgengæld har jeg rimelig erfaring med vandværdier. Har haft akvarier i 14 år, både ferskvand -og saltvandsakvarier :)
Jeg er opmærksom på de lidt "specielle" vandværdier og høje temperatur kardinalen skal have :) Men tak for info alligevel.
Min kontakt har desværre ikke overskud.


Mvh
Carsten

Nadia
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 31 Jan 2013, 12:35

Re: Kardinal, dansk opdræt?

Post by Nadia »

Tak for hjælpen alligevel :)



Post Reply