Overskuds rejer

Lav selv, fodertips, typer/mærker
Post Reply
DPedersen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2018, 20:38
Lokation.: 6400

Overskuds rejer

Post by DPedersen »

Okay, nu åbner jeg den forbudte boks. Hvad gør i med rest rejer, når i prøver at fremavle speciel farve?
Overvejer at skaffe mig en betta til mit fluval spec 5, som kan "aftage" rejerne (sagt pænt) og derved faktisk have noget at bruge dem til. Hvad gør i? :D



Lotte13
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 05 Nov 2016, 23:46
Lokation.: Nordsjælland

Re: Overskuds rejer

Post by Lotte13 »

Jeg bruger mine fejlfarver som foder til mine regnbuefisk. De elsker dem :lol:



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Overskuds rejer

Post by Aquahorti »

Det er ikke alle Bettaer der er interesserede i rejer, Fruen yngler Betta splendens og det er mere reglen end undtagelsen at hannerne ikke er interesserede i rejer meget større end 10 mm. Jeg antager det hænger sammen med problemer med at fange dem. Hunnerne er langt bedre til at jage og spise rejer, men over 20 mm store rejer lader de til at have ringe lyst til.

Hvis du skal have en Betta i en Spec V skal du modificere den lidt for at sikre en hastighed på vandet der er lav nok til dem.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Overskuds rejer

Post by monjak2444 »

smider dem i mit såkaldte skrallespands akvarie og ser dem lave nogle spændende kryds men desværre ikke noget jeg kan bruge til videre avl da alting er blandet i det akvarie men sjovt er det at se :)


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Overskuds rejer

Post by simming »

Jeg har en 500l med blandet som bruges til mine Discus i stue baljen ,både som fodder og som alge spiser :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

DPedersen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 20
Joined: 14 Jan 2018, 20:38
Lokation.: 6400

Re: Overskuds rejer

Post by DPedersen »

Stakkels små kræ og deres skæbne for ikke at se for godt ud :D

Tænker man kunne oplære en kampfisk i at spise rejerne, hvis man nu skilte et par rejer af, så den fik smag for dem. Desuden gør det ikke noget, at et par rejer overlever i akvariet. Er ved at afskaffe mit store akvarie, så står pludselig uden skraldespand :D



kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Overskuds rejer

Post by kylmann »

Sælger dem som frasorteret rejer, en god bunke til en lav pris :-)



ViktorGT
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 1
Joined: 26 Apr 2019, 12:29
Lokation.: Aalborg

Re: Overskuds rejer

Post by ViktorGT »

Altså hvis nogen har overskudsrejer i nærheden af Aalborg, overtager jeg da meget gerne! Uanset kvalitet. Er ny i rejseverdenen med et meget lavt budget. Så alt hjælp modtages med kyshånd :)
Bor i Aalborg C



Post Reply