Årets første brændenælder

Lav selv, fodertips, typer/mærker
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Årets første brændenælder

Post by Aquahorti »

Takker for svaret,

Jeg vil helst kombinere en tur ud i naturen med at samle matrialer til det næste aquascape og som du selv siger, så er haveaffald med ukendt oprindelse nok ikke ligefrem det sikreste valg når man skal have noget i sit akvarie ;)



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Årets første brændenælder

Post by Aquahorti »

Tak for tippet.


Jeg har mest kigget på klipper i Norge, men det er ikke praktisk at tage 20 kg sten med som håndbagage, det samme gør sig gældende for mange af de rødder jeg finder på mine ture omkring Stavanger og Bergen :cry: . At tage til Bornholm for at finde klippestykker var ikke faldet mig ind.

Flot billede, og så er det muligt at lave en find Holger i det :lol:



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Årets første brændenælder

Post by Aquahorti »

Kan ikke komme i tanke om at have set lige netop den type bonsai i Europa, men jeg har set almindelige døde bonsai træer til salg på Tyske hjemmesider til brug i aquascapes.
Jeg kan dog ikke lige huske hvilke sider der var tale om, så der må jeg være dig svar skyldig. Hvis du blot skal have et træ formet som et juletræ, kunne du overveje at bruge en plade af filtermatriale som du former som et kræmmerhus, hvorefter du sætter mos (Christmas moss) eller f. eks HC på. det kan måske bruges i stedet? Det eneste du så skal finde er et passende stykke træ der kan gøre det ud for stammen.

Ellers har Filipe Oliveira en fin video liggende af hvordan han bruger lim og skruer til at lave nogle af de træer han bruger.



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Årets første brændenælder

Post by Aquahorti »

God fornøjelse, jeg smider et link som sikkert kan hjælpe med at lave nogle flotte træer: http://www.mysmallobsession.com/miniatu ... rials.html













:twisted:



Post Reply