Montmorillonit??

Lav selv, fodertips, typer/mærker
Shandy
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 77
Joined: 04 Jan 2014, 16:26
Lokation.: Helsinge

Re: Montmorillonit??

Post by Shandy »

Mon ikke det var de her sticks du har haft før Dorthe ?
Attachments
image.jpg
image.jpg (528.29 KiB) Viewed 9718 times



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Montmorillonit??

Post by Rejekællingen ;-) »

Shandy wrote:Mon ikke det var de her sticks du har haft før Dorthe ?
Lige præcis. Har dem stadig :-)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Montmorillonit??

Post by Rejekællingen ;-) »

Har købt tantoras mineral pulver. Der står 1-3 gr. Til 25-50L vand. Vejede ca 20g op på min alm. Madvægt i dag (som langt fra måler super nøjagtig) og det fyldte sgu ret meget. Endte ikke med at putte al sammen i da det var ret voldsomt synes jeg.

Men det bør jeg vel egentlig gøre når det store som dosering nag på bøtten?!


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Montmorillonit??

Post by caso »

Dorthe - Har du problemer med at rejerne dør i forbindelse med skal skifte?


Mvh
Carsten

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Montmorillonit??

Post by Rejekællingen ;-) »

caso wrote:Dorthe - Har du problemer med at rejerne dør i forbindelse med skal skifte?
Nope. Men det er det jeg gerne vil forebygge :-)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Beegreen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 23
Joined: 14 Jan 2015, 11:24
Lokation.: 4800 Nykøbing F.

Re: Montmorillonit??

Post by Beegreen »

Jeg har en ny type Herbivor´s sticks klar i næste uge. Det er med dolomit, montmorillonit, brændenælde og ært. Der er ikke så meget kalk i montmorillonit alene, der er mest silicat, derfor er dolomitten vigtig. Der er også et højt indhold af det vigtige magnesium i dolomit.
Bruger ikke andet som kalktilskud nu og det virker. Før jeg brugte Dennerle Mineral, men synes de var laaaang tid om at spise op. Mit nye foder bliver guffet med det samme og spist helt op. Man kan endda se på rilierne at deres tarmkanal bliver hvid!
Vi er 2 der tester, så skal lige have de sidste kommentarer med fra ham før den er klar.
/Kim



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Montmorillonit??

Post by Rejekællingen ;-) »

Beegreen wrote:Jeg har en ny type Herbivor´s sticks klar i næste uge. Det er med dolomit, montmorillonit, brændenælde og ært. Der er ikke så meget kalk i montmorillonit alene, der er mest silicat, derfor er dolomitten vigtig. Der er også et højt indhold af det vigtige magnesium i dolomit.
Bruger ikke andet som kalktilskud nu og det virker. Før jeg brugte Dennerle Mineral, men synes de var laaaang tid om at spise op. Mit nye foder bliver guffet med det samme og spist helt op. Man kan endda se på rilierne at deres tarmkanal bliver hvid!
Vi er 2 der tester, så skal lige have de sidste kommentarer med fra ham før den er klar.
/Kim
Det lyder interessant :) Skriv endelig her i tråden når du får svar tilbage :D


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

multispinosa
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 21
Joined: 31 Mar 2014, 23:08

Re: Montmorillonit??

Post by multispinosa »

Rejekællingen... ved siden af montmorillonit tilsætter jeg lidt zeolith. Kim jeg er klart intra i det foder :)



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Montmorillonit??

Post by Rejekællingen ;-) »

multispinosa wrote:Rejekællingen... ved siden af montmorillonit tilsætter jeg lidt zeolith. Kim jeg er klart intra i det foder :)
Lyder fedt. Tænker bare hvordan i sikre at alle får det - også de ny små rejebørn? Der tænker jeg at det pulver jeg bruger kommer bedre rundt i akvariet? Indeholder mit pulver ikke de samme ting som der er i fodret?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Montmorillonit??

Post by caso »

Rejekællingen ;-) wrote:
caso wrote:Dorthe - Har du problemer med at rejerne dør i forbindelse med skal skifte?
Nope. Men det er det jeg gerne vil forebygge :-)
Så kan jeg ikke sige andet end. If it aint broken, don't fix it! :)

Jeg må indrømme at jeg ikke kan forstå al den snak om at tilsætte det ene og det andet. Jeg har ikke hørt om nogen, der har haft gavn af at tilsætte mineralsten, kalcium Sticks, montmorlit osv osv, til trods for at der er rigtig mange der gør det. Alle gør det for at forebygge, hvad nu hvis eller i tilfælde af. Jeg har altså ikke hørt om nogen, der kan dokumentere at det gør den mindste gavn. Det være sig i hvert tilfælde sagen for de som bruger RO-vand og tilsætter mineraler. De, der bruger hanevand, kan i nogen tilfælde have behov for det, men hvis du ikke har problemer, så er det bedste man kan sige, at tilsætningen ikke gør nogen skade. Til gengæld spilder du nogle penge på det.

Jeg bruger intet, tilsætter kun mineraler til mit RO-vand, og har ingen problemer. Efter en diskussion i en tidligere tråd, har jeg testet med nogle mineralsten i tre af mine akvarier, og min konklusion er at de absolut ingen forskel gør. Jeg har ikke flere overlevende rejer end før.

Hvis der er nogen, der har en anden oplevelse, så vær venlig at poste den. Jeg vil gerne høre om nogen, der har haft gavn af det, og ikke bare tror at det er nødvendigt.


Mvh
Carsten

Post Reply