Frosne røde myggelarver

Lav selv, fodertips, typer/mærker
Post Reply
Hjortsballe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 16 Apr 2017, 14:49
Lokation.: Låsby

Frosne røde myggelarver

Post by Hjortsballe »

Hvordan (hvis I gør) fodre I med røde myggelarver, hvis man smider en frosen klump i, flyder den bare rundt og sviner?


Mvh
Hjortsballe alias Tommy

MortenDAD
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 09 May 2016, 15:22
Lokation.: Slagelse, Sjælland

Re: Frosne røde myggelarver

Post by MortenDAD »

Jeg smider klumpen i og lader den ligge og svine mens den flyder rundt. Røde myg synker relativt hurtigt til bunden i forhold til andet frostfoder.
Svineriet synker til bunds med tiden og så er der foder til dem der kravler rundt længst nede.



kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Frosne røde myggelarver

Post by kim m »

Tør dem op under vandhanen i en lille si og fodrer med dem derefter (bruger en pincet).


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Frosne røde myggelarver

Post by Aquahorti »

Der er også et product fra VIV som virker ganske godt (disclaimer: Vi ligger i forhandlinger med VIV om at blive europæisk distributør, jeg ved ikke om der er andre der lavet noget tilsvarende, men mon ikke der er det?)

Red Worm Feeder i følgende link: http://www.viv.com.hk/gfeeder.html



Hjortsballe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 16 Apr 2017, 14:49
Lokation.: Låsby

Re: Frosne røde myggelarver

Post by Hjortsballe »

#MortenDAD, du har nok også lidt flere rejer i dit akvarium end jeg har, og er derfor bange for at hvis de sviner over det hele, så får jeg et forureningsproblem.
#Aquahorti, fine ting. men de skal vel være optøet, før de bliver der nede.
#Kim m, fin og billig ide, den vil jeg starte med at bruge.
Tak for svarene alle sammen.


Mvh
Hjortsballe alias Tommy

MMM
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 12
Joined: 14 Mar 2017, 21:57
Lokation.: Gørlev

Re: Frosne røde myggelarver

Post by MMM »

Hej Hjortballe .Som du nok kan fornenne så er der der mange kloge hovder herinde.Ja de har alle mange erfaringer . Ta ikke fejl , de har mange erfaringer. Nogle gange er ens egne erfaringer nok det man skal knytte sig mest til.Man skal mærke på sit eget hjerte ,er det .Du har et spørsmål om røde myggelaver.Du for sikkert masser af kloge svar.Hvis ikke så så skriver vi da lidt sammen. Hjortballe . Sikke flotte rejer du har . Hilsen MM.



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Frosne røde myggelarver

Post by Aquahorti »

Hjortsballe wrote:#MortenDAD, du har nok også lidt flere rejer i dit akvarium end jeg har, og er derfor bange for at hvis de sviner over det hele, så får jeg et forureningsproblem.
#Aquahorti, fine ting. men de skal vel være optøet, før de bliver der nede.
#Kim m, fin og billig ide, den vil jeg starte med at bruge.
Tak for svarene alle sammen.
Det er meningen den skal have toppen over vandoverfladen, og fiskene/rejerne kan så komme til fodderet gennem de spalter der er i bunden.
Hvis det skal være ret, er den beregnet til kampfisk, men rejer kan også finde ud af at bruge den. Det er dog langt fra alle kampfisk der er specielt glade for at dele, så hvis du har kampfisk og rejer sammen er det nok ikke den bedste metode. Hvordan det er med andre fisk aner jeg ikke, men mon ikke det er noget tilsvarende.



Post Reply