Hvor tit fodrer I?

Lav selv, fodertips, typer/mærker
claus

Re: Hvor tit fodrer I?

Post by claus »

caso wrote:Claus - hvis du ser på der hvor jeg har skrevet gift, så er det sat i citationstegn( de ser sådan ud "), de kaldes nogen gange for gåseøjne, anførselstegn og lignende. I den her sammenhæng betyder det at jeg lader ordet erstatte (stå i stedet for) en række andre ord blandt andet nitrit. Det er noget man normalt gør, og som de fleste forstår.

Du må undskylde at jeg så ikke er som de fleste. :oops:

Hvis du mener at dit foder eller den biologiske nedbrydning af dette ikke indeholder/skaber stoffer, der i store mængder er giftige for dine rejer, hvorfor hælder du så ikke bare hele bøtten i, og så fodrer igen mår det er væk?
Fordi de fleste ved at man skal fjerne foder fra rejeakvariet som ikke bliver spist. ;)



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hvor tit fodrer I?

Post by caso »

claus wrote:
caso wrote:Claus - hvis du ser på der hvor jeg har skrevet gift, så er det sat i citationstegn( de ser sådan ud "), de kaldes nogen gange for gåseøjne, anførselstegn og lignende. I den her sammenhæng betyder det at jeg lader ordet erstatte (stå i stedet for) en række andre ord blandt andet nitrit. Det er noget man normalt gør, og som de fleste forstår.

Du må undskylde at jeg så ikke er som de fleste. :oops:

Helt i orden;)

Hvis du mener at dit foder eller den biologiske nedbrydning af dette ikke indeholder/skaber stoffer, der i store mængder er giftige for dine rejer, hvorfor hælder du så ikke bare hele bøtten i, og så fodrer igen mår det er væk?
Fordi de fleste ved at man skal fjerne foder fra rejeakvariet som ikke bliver spist. ;)

Så lad mig spørge: hvorfor skal man fjerne foder fra rejeakvariet som ikke bliver spist?


Mvh
Carsten

claus

Re: Hvor tit fodrer I?

Post by claus »

caso wrote:Nu afhænger det jo også af hvor meget du fodrer. Hvis du fodrer 3 gange om ugen, vil jeg anbefale at sætte foder mængde ned til det halve, og så fodre 6 dage om ugen. Det giver mere stabile vandværdier. Hver gang du fodrer, vil "gift" niveauet i akvariet stige i timerne derefter, og så falde igen i takt med at mikroorganismerne gør deres arbejde. Hvis du giver små mængder ofte, vil kurven være fladere men med flere toppe. Hvis du dopler mængden og halverer hyppigheden vil du få færere men højere toppe. Men det er jo bare min mening.
Netop for at undgå det som du skriver her og så er det da ligegyldigt om du foder 3 eller 6 gange om ugen.



kejak
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 25 Mar 2012, 21:30

Re: Hvor tit fodrer I?

Post by kejak »

Så det sgu nemmere at fodre 2-3 gange om ugen og ikke for meget, så man forhåbentlig også fri fra at fjerne rester.
Og så lidt snegle til at tag hvad der nu skulle være af rester.


SIGNATURES ARE STUPID

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Hvor tit fodrer I?

Post by Jonas »

Det kommer vel også an på, hvor tit man har lyst til at se rejer aktive i søgen efter foderet. Fodrer man hver dag kan man sagtens få aktive rejer alligevel, drejer sig jo blot om mængden. Personligt fodrer jeg gerne hver dag og holder en fastedag om ugen. Personligt synes jeg rejerne er aktive ved fodringen hver dag - ofte der man lige opdager, såfremt der er sket nyt i akvarierne - f.eks. ægbærende hunner eller små unger der pludselig dukker frem.



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hvor tit fodrer I?

Post by caso »

Jonas wrote:Det kommer vel også an på, hvor tit man har lyst til at se rejer aktive i søgen efter foderet. Fodrer man hver dag kan man sagtens få aktive rejer alligevel, drejer sig jo blot om mængden. Personligt fodrer jeg gerne hver dag og holder en fastedag om ugen. Personligt synes jeg rejerne er aktive ved fodringen hver dag - ofte der man lige opdager, såfremt der er sket nyt i akvarierne - f.eks. ægbærende hunner eller små unger der pludselig dukker frem.
Præcis

Nu skriver jeg jo heller ikke noget om at nogen SKAL høre som jeg mener, blot hvad jeg vil anbefale.

Hvis noget virker for den enkelte, er der ingen grund til at lave det om.


Mvh
Carsten

Post Reply