Ny reje tank og total nybegynder bag roret

Temperatur, Gh, Kh, Ph, ledningsevne, vandskift
Post Reply
Mikker1982
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 1
Joined: 12 Dec 2020, 12:44
Lokation.: Hjallerup, Nordjylland

Ny reje tank og total nybegynder bag roret

Post by Mikker1982 »

Hejsa

Jeg har lidt (tonsvis) af sprøgsmål til rejer og hold af disse......

Jeg har for 5 uger siden erhvervet og opstartet et 33 liters akvarie til rejer. Det er købt brugt men alt indhold er kogt så det burde være som at starte helt forfra. JEg har så købt det store dråbe test set fra JBL og har kørt hele skidtet igennem - blot for øvelsens skyld.

Jeg kommer frem til følgende værdier:

KH: OK
PH: 6,8-7
NH4: <0,05
NO2: <0,01
O2: 6-8
NO3: 0,75 (svær at aflæse da den lander mellem 2 farver)
PO4: 1,8
SiO2: 6+

De 2 sidste værdier er som jeg kan læse AAAAALT for høje og kan løses ved daglige vandskift i en periode??

Men hvad med de andre værdier??



Pliniussen
Site Admin
Site Admin
Posts: 71
Joined: 04 Oct 2011, 01:51

Re: Ny reje tank og total nybegynder bag roret

Post by Pliniussen »

Hej Mikker og velkommen til hobbyen

jeg beklager at der ikke er nogen der har svaret dig endnu, og det svar jeg kommer med er sikkert heller ikke fyldestgørende

nO3 og NO2 ser fint ud og er som jeg ved det det eneste du skal være obs på når vi taler i forhold til Neocaridinaerne..

hvis der er tale om caridinaer begynder det at blive ret individiult... alm crs og cbs kræver lidt laver pH men kan oftest klares med et soilbundlag

så er der en langt række af andre arter og variationer som kræver en del indivduelle ting som f.eks. opsaltet osmosevand så du rammer den rigtige tds..
men det kan mange andre rådgive dig bedre om end jeg...

tror bare at du først og fremmest skal fortælle hvad for rejer du har eller har planer om at få :)

håber det var svar nok



Post Reply