Sumpskildpadder og rejer?

Temperatur, Gh, Kh, Ph, ledningsevne, vandskift
Post Reply
kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Sumpskildpadder og rejer?

Post by kylmann »

Hej,

Jeg vil lige høre om der er nogle som kender til om der er problemer med/i at havde rejer sammen med sumpskildpadder.

De har ikke været i sammen akvarie, men i samme reolsystem. Hvor en sump har pumpet vand rundt til alle akvarier.

mvh.

Daniel



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Sumpskildpadder og rejer?

Post by monjak2444 »

min bror og jeg har begge haft sumpskildpadder med rejer i akvariet og du skal bare være klar på at der ryger et par rejer med de små basser,det andet er vist vis det er små skildpadder skal de havde uv vist så deres skjold kan vokse ud :) og det sidste er de sviner af h til og de bliver ved med at hive pumpen ned de var i,men udover det utroligt sjove dyr der sviner meget :)


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Sumpskildpadder og rejer?

Post by monjak2444 »

Eventuelt tjek sumpskildpadder.dk ud.

Der har den viden du skal bruge.


mvh

Deniz

kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Sumpskildpadder og rejer?

Post by kylmann »

Tak for hjælpen, men det er ikke lige i den retning det drejer sig om..

Det er mere om der er noget info om sygdomme og baktiere kan påvirke rejer, i det her tilfælde Taiwan Mischlinge.

De har ikke gået i akvarie sammen, men hver deres og der har så kørt en sump i mellem dem. Hvor vandet har været pumpet rundt.

Men nu er de alle stille og roligt efter en uges tid er døde.. :(

Selve vandværdier har jeg målt og de lå fint inde for hvad man kan holde dem ved, ikke de bedste men heller ikke nogle der bør være en klar oversag til hvorfor de døde..



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Sumpskildpadder og rejer?

Post by cpg »

Sumpskildpadder er nogle svineører. Og selv om vandet ser rent ud. Kan kimtallet være enormt
Så det er meget sandsynlig at skildpadderne har taget livet af rejerne indirekte. En sump renser kun vandet mekanisk.



MortenDAD
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 09 May 2016, 15:22
Lokation.: Slagelse, Sjælland

Re: Sumpskildpadder og rejer?

Post by MortenDAD »

Skildpadder sviner helt ekstremt, så hvis du vil dele deres vand med andre dyr skal du have et mindre rensningsanlæg sat op!
Alternativt kan du skifte meget vand og meget hyppigt -

Det lyder meget rimeligt at antage at det er padderne der har griset så meget at rejerne stod af.



Post Reply