Hjælp til nybegynder med rejeakvarie

Temperatur, Gh, Kh, Ph, ledningsevne, vandskift
User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Hjælp til nybegynder med rejeakvarie

Post by Henrik_Hundslev »

Angående den høje kh så er din måling sikkert korrekt.... det er bare ikke så tit man ser at kh er højere end gh .... De test man kan købe måler slet ikke karbonathårdheden men syrekapaciteten som man så laver om til kh derfor kan der opstå lidt forvirring når man ser resultatet :) .... men det er en længere forklaring som nok bare vil forvire mere i denne sammenhæng ;) ....


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

Skree
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 8
Joined: 15 Aug 2016, 18:27
Lokation.: Herning

Re: Hjælp til nybegynder med rejeakvarie

Post by Skree »

Ja, lige præcis - det er JBL ProScan. Jeg ved ikke om resultaterne kan være usikre med den type måler? Er der nogen der har erfaringer med JBL Proscan?

Kan det anbefales, at jeg i stedet for Red Crystal (som jeg synes er de flotteste) vælger en anden rejeart, som er mere hårdfør?

Eller skal jeg få fat i noget osmosevand med lavere PH værdi, og kan man købe sig til det?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hjælp til nybegynder med rejeakvarie

Post by monjak2444 »

det er det med stribs de kan være ret upræcise ihvertfald før i tiden da jeg brugte dem.

du kan altid prøve dig frem med neocaridna og vis du vil beholde dine crystal rejer kan vi godt sætte dig ind i det.

du kan altid købe et lille osmose anlæg og noget gh+ salt og en microsiemens måler og aktivt bundlag så er du sikker på at dine krystalrejer vil have stor succes.

dog kan det være dine rejer nu har taget så meget skade at du ikke kan hjælpe dem nu,bare så du er klar over det.


mvh

Deniz

Post Reply