Tilsætning af mineraler.

Temperatur, Gh, Kh, Ph, ledningsevne, vandskift
Post Reply
Ro9p
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 31
Joined: 11 Sep 2016, 16:04
Lokation.: Sorø

Tilsætning af mineraler.

Post by Ro9p »

Hej med jer.

Jeg har en del 15-25l akvarier kørende med opsaltet osmosevand 300ms og RedBee soil. kører på 5.uge nu. De er alle med stort HMF filter drevet af tjekkiske hæverter.
Nu vil jeg jo gerne gøre det så godt som muligt for de kommende beboere (div. Bee´s & Taiwaner.) Så jeg vil gerne tilføre mineraler og hvad de ellers måtte have behov for.
Jeg vil dog gerne benytte en løsning, hvor jeg ikke skal rende og dosere væsker & pulver i tide og utide. (bruger mironekuton pulver i dag)
Jeg vil derfor gerne høre eksperternes dom over den løsning jeg tænker at benytte.

Jeg vil i hvert akvarie placere både Mironekuton sten og GT essentials bio balls. Derudover kan der suppleres med cholla/vuka, ellekogler og/eller ketapang.
Der er forskellige mosser i alle akvarierne.
Alle ting der synes at passe sig selv, samtidig med at det bare gør livet lækkert for mine elskede rejer. :D
https://www.garnelen-tom.de/zwerggarnel ... lls-10-Stk
https://www.garnelen-tom.de/zwerggarnel ... -PE-Beutel
Er det den rigtige løsning, eller er det overkill at benytte begge ting.
Hvad bruger i andre af mineraler og andet godt...?

Med ønsket om en dejlig dag til jer alle.
Hilsen Ronni



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tilsætning af mineraler.

Post by monjak2444 »

hey jeg har aldrig brugt de Mironekuton sten før men har kun hørt godt om det produkt,og tror jeg vil køre med et af de produkter at køre med begge er lidt et overkill synes jeg :)


mvh

Deniz

Ro9p
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 31
Joined: 11 Sep 2016, 16:04
Lokation.: Sorø

Re: Tilsætning af mineraler.

Post by Ro9p »

yo tak wrote:Jeg bruger også GT essentials - Mineral Balls og er godt tilfreds
Hej yo tak.

Bruger du andre ting i dine baljer til Taiwan & Bee´s.?



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Tilsætning af mineraler.

Post by cpg »

Jeg bruger Mironekuton pulver. Har nemlig ikke den store tiltro til de der sten.
Egentligt ville jeg helst bruge Sirakuras White powder, mener jeg det hedder. Men det er så pokkers dyrt.
Jeg tilsætter kun pulver en gang i mellem, ikke noget fast.
Bruger også noget foder fra Genchem, white pellets hedder det, hvor der er blandet calcium i.



Post Reply