Tropica Aquarium Soil

Bundlag, træ, planter, sten
Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Tropica Aquarium Soil

Post by Nissehulen »

Jeg giver Ca120kr for en sæk akadama .
Ved godt der er delte menninger omkring det.
Vil give mange ret i, at der findes langt flottere soils til rejer , for selvom det har hjulpet lidt, at man nu kan få akadama i meget fin str 2-5mm så bliver det aldrig flot.
Men når det er sagt, er det efter mange forskellige soils jeg har testet ,det som holder mine vand værdier bedst og længst, og mest yngel.


I love shrimps
NISSEN

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Tropica Aquarium Soil

Post by caso »

Det er lidt underligt at erfaringerne er så forskellige, men det er lidt typisk for hobbyen synes jeg. Hvad der virker for en, virker ikke nødvendigvis for andre.


Mvh
Carsten

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Tropica Aquarium Soil

Post by monjak2444 »

Jeg vælger nu at fravælge akadama efter et par underlige dødsfald hvor alle parametre skulle være i orden og bundlaget indkørte i lang nok tid ,det var min første grund til at jeg ikke gad Det mere også anden grund at det er ikke det kønneste bundlaget i Verden :)

Jeg kører selv med mange forskellige slags aktivt bundlag og har snart prøvet dem alle på markedet ,og de kan alle det samme som akadama og jeg vil mene at de soils der er lavet til rejer nu til dags er bedere end akadama i mine øjne.

Jeg kører med ada bundlag i nogle af mine akvarier og de kører på andet år nu så de har indtjent sin værnepligt og vil tror det holder længere endnu.

Og til sidst så er det ret sjovt det Caso nævner ,at det kan køre så forskelligt de akvarier med samme bundlaget og vand.


mvh

Deniz

Post Reply