Environment Aquarium Soil (Powder)??

Bundlag, træ, planter, sten
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa

Var lige inde og lure efter bundlag på shop.akvariebiksen.dk ... Jeg kører med red bee soil nu her som jeg er tilfreds med, men kunne godt tænke mig et soil med mindre kornstørrelse :) det har Environment Aquarium Soil (Powder).

Er der nogle af jer der har erfaring med dette bundlag?
Hvor længe holder det kontra red bee soil?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by monjak2444 »

det skulle være helt fint bundlag kan ikke lige huske om jeg har prøvet den jeg har prøvet en del efter hånden.

og jeg tror det er nogenlunde samme levetid for de 2 bundlag.

ada bundlag har jeg kørt med i halvandet år nu i 2 akvarier,man skal bare huske at når man kører det ind så skal der store vandskift til,ellers for man problemer med sine rejer efter dit akvarie er kørt ind.

grunden til jeg nævner ada er man skal lige undersøge hvordan bundlaget skal køres ind :)


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:det skulle være helt fint bundlag kan ikke lige huske om jeg har prøvet den jeg har prøvet en del efter hånden.

og jeg tror det er nogenlunde samme levetid for de 2 bundlag.

ada bundlag har jeg kørt med i halvandet år nu i 2 akvarier,man skal bare huske at når man kører det ind så skal der store vandskift til,ellers for man problemer med sine rejer efter dit akvarie er kørt ind.

grunden til jeg nævner ada er man skal lige undersøge hvordan bundlaget skal køres ind :)
Okay. Red bee soil holder ca 1 år. Så det er nok det samme for EAS bundlaget :-)
Så bundlag med mindre kornstørrelse hjemme ved kylmann og det så ret fedt ud :-)

Regner med at jeg bytte ud herinden for de næste par måneder da mit red bee bundlag har kørt siden midt marts sidste år :-) når tid er tror jeg sgu jeg vil prøve den der EAS :-)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by monjak2444 »

har du ikke en ph måler så kan du teste om ph'en stiger når den gør det er det ut :)

det er ret fedt med soil powder men man skal kun bruge det på toppen af noget andet bundlag,selvom eg har lavet et akvarie ude i mit køkken hvor jeg har lagt 2 cm powder soil i et 54liter så for jeg at se om det virker ligeså godt som når jeg har 5 cm bundlag på,men det bliver ren mos akvarie.

den nye bundlag jeg tester hedder help advanced shrimpsoil powder :)


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:har du ikke en ph måler så kan du teste om ph'en stiger når den gør det er det ut :)

det er ret fedt med soil powder men man skal kun bruge det på toppen af noget andet bundlag,selvom eg har lavet et akvarie ude i mit køkken hvor jeg har lagt 2 cm powder soil i et 54liter så for jeg at se om det virker ligeså godt som når jeg har 5 cm bundlag på,men det bliver ren mos akvarie.

den nye bundlag jeg tester hedder help advanced shrimpsoil powder :)
Jo har jeg :)

Ja det ser mega godt ud. Man burde da kunne bruge det uafhængigt af et andet soil også vil jeg mene.

Jeg har 50/50 af help advanced soil og red bee soil i mit 30L. Jeg startede egentlig ud med help advanced, men købte for lidt hjem og den gang havde akvariebiksen så ikke mere på lager, så jeg købte noget red bee soil også og lagde ovenpå. Det har fungeret fint :)

Tror den er ligeså god som red bee soil :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by monjak2444 »

så er det bare at holde øje med når ph stiger :)

ja det kan du sagtens det er bare meget småt og tror det ryger lige igennem et bundfilter vis du skulle bruge sådan et.

ja vis ikke det er bedere:)


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:så er det bare at holde øje med når ph stiger :)

ja det kan du sagtens det er bare meget småt og tror det ryger lige igennem et bundfilter vis du skulle bruge sådan et.

ja vis ikke det er bedere:)
Jeg har ikke umiddelbart planer om at indføre bundfilter.

Det kunne også være. Mener det er billigere end red bee soil så det ville da kune være et kæmpe + hvis det er bedre eller i hvert fald ligeså godt :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by Rejekællingen ;-) »

Akvariebiksen wrote:Den er lige så god som Red-Bee soil, power egner sig ikke til bundfilter men det er der ingen af power produkterne der gør.
Power produkterne er til scaper akvarier.
ja okay. Synes det ser ret godt ud med den lille kornstørrelse. Jeg ville vel sagtens kunne bruge den i et rejeakvarie uden bundfilter?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Environment Aquarium Soil (Powder)??

Post by Rejekællingen ;-) »

Akvariebiksen wrote:ja uden problemer
Fedt :D


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply