Nystartet både akvarium og jeg

Bundlag, træ, planter, sten
d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Nystartet både akvarium og jeg

Post by d9ha »

måske, men dine blody mary og red cherry vil helt sikkert gøre det.


Mvh
Henrik

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Nystartet både akvarium og jeg

Post by cpg »

CKaufmann wrote:
cpg wrote:De tiger rejer. Havde du tænkt dig at sætte dem sammen? Det bliver noget rod, de krydser.
De kræver også andre vandværdier end dine kirsebær rejer
Nybegynder så er ikke helt ind i alt det der med krydsning :roll:

Sælger skulle "bare" bruge hårdhed på mit hane-vand, skrev at jeg i forvejen havde Kirsebær rejer, og så foreslog han ovenstående rejearter.

Har haft dem gående i samme balje i nu en lille uge, og har ikke fundet nogen døde rejer.

Du må meget gerne forklare nærmere hvad du mener :)

Er det de to tiger typer der kan krydse?
Den som du kalder super tiger hedder Caridina cantonensis, Det hedder den orange også. Selvom der også er nogen som kalder den C. serrata. Men under alle omstændigheder vil de kunne krydse. Det kan blive noget rod, hvis det var meningen at holde stammen ren.
Men der kan også komme noget spændende ud af de kryds.
Bloody Mary, er blot en meget farvekraftig udgave af kirsebærrejerne, men de vil ikke krydse med tigerne.



CKaufmann
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 10
Joined: 17 Jul 2016, 11:46
Lokation.: Lolland

Re: Nystartet både akvarium og jeg

Post by CKaufmann »

cpg wrote:
CKaufmann wrote:
cpg wrote:De tiger rejer. Havde du tænkt dig at sætte dem sammen? Det bliver noget rod, de krydser.
De kræver også andre vandværdier end dine kirsebær rejer
Nybegynder så er ikke helt ind i alt det der med krydsning :roll:

Sælger skulle "bare" bruge hårdhed på mit hane-vand, skrev at jeg i forvejen havde Kirsebær rejer, og så foreslog han ovenstående rejearter.

Har haft dem gående i samme balje i nu en lille uge, og har ikke fundet nogen døde rejer.

Du må meget gerne forklare nærmere hvad du mener :)

Er det de to tiger typer der kan krydse?
Den som du kalder super tiger hedder Caridina cantonensis, Det hedder den orange også. Selvom der også er nogen som kalder den C. serrata. Men under alle omstændigheder vil de kunne krydse. Det kan blive noget rod, hvis det var meningen at holde stammen ren.
Men der kan også komme noget spændende ud af de kryds.
Bloody Mary, er blot en meget farvekraftig udgave af kirsebærrejerne, men de vil ikke krydse med tigerne.
Ok, så blev jeg lidt klogere :)

Så må jeg som skrevet, se at få fat i et par (eller flere) små tanke, så jeg kan holde super og golden hver for sig.
Tak for forklaring :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nystartet både akvarium og jeg

Post by monjak2444 »

en lille ting du kan huske ckaufmann alt hvad der hedder caridina blander sig med caridina,der er et par få undtagelser som sulewesi rejer og amano rejer.

og det samme gælder for neocaridina :)

ellers altid husk at få rejernes latinske navn så du ved hvad du har med at gøre :)


mvh

Deniz

CKaufmann
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 10
Joined: 17 Jul 2016, 11:46
Lokation.: Lolland

Re: Nystartet både akvarium og jeg

Post by CKaufmann »

Ok tror jeg er ved at fatte lidt af det :P



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Nystartet både akvarium og jeg

Post by Aquahorti »

Der er et par tråde her på forumet om hvad der kan krydse og hvad som kan komme ud af det.
Der er også links i dem som kan tage dig videre til andre kilder.

Jeg er næsten lige glad med hvad som krydser, da rejer for mig er brugsdyr, men som altid, hvis i tvivl, så køb et akvarie eller to mere så de ikke kan krydse :lol:.



Post Reply