Bundlag og høj pH værdi

Bundlag, træ, planter, sten
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by Aquahorti »

Hvis du kender navnene på boringerne kan du via følgende link få raporterne om vandkvaliteten for de enkelte boringer http://www.geus.dk/DK/data-maps/jupiter ... et-dk.aspx.

Men hvis man læser nærmere på siden vil man kunne se at vandet i større byer, ofte er en blanding af vand fra flere boringer. Jeg vil tro at Holstebro som Danmarks 19. største by nok har den problematik, men spørg det lokale vandværk da de skal udlevere værdierne til deres brugere.



kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by kim m »

Jeg ejer ikke måleudstyr men har lånt en ledningsevne måler. Min ledningsevne ligger mellem 200 og 300 microsiemens/cm alt efter hvordan jeg får blandet mit vand (cirka halvfuld tønde regnvand toppes op med postevand-metoden).

pH kender jeg ikke. Jeg er laborant men "between jobs" som man siger og kan derfor ikke måle det før efter nytår.

Som bundlag bruger jeg bare "flodsand".

Hvordan går det ellers med rejerne Bjarne?


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by kim m »

I øvrigt mener jeg at jeg får vand fra Frøjk Vandværk.

Her er Vestforsynings vandværker:

http://www.vestforsyning.dk/produkter/v ... lyser.aspx


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

Bjarne v p
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 07 Nov 2016, 06:53
Lokation.: Holstebro

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by Bjarne v p »

kim m wrote:Jeg ejer ikke måleudstyr men har lånt en ledningsevne måler. Min ledningsevne ligger mellem 200 og 300 microsiemens/cm alt efter hvordan jeg får blandet mit vand (cirka halvfuld tønde regnvand toppes op med postevand-metoden).

pH kender jeg ikke. Jeg er laborant men "between jobs" som man siger og kan derfor ikke måle det før efter nytår.

Som bundlag bruger jeg bare "flodsand".

Hvordan går det ellers med rejerne Bjarne?
Hej Kim
Jamen, der var en af de 6 jeg købte, der var død da jeg kom hjem, men de sidste 5 ser ud til at have det ok. Det kunne være skønt hvis jeg snart så en af dem med yngel :)


Mvh Bjarne

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by kim m »

Bjarne v p wrote:
kim m wrote:Jeg ejer ikke måleudstyr men har lånt en ledningsevne måler. Min ledningsevne ligger mellem 200 og 300 microsiemens/cm alt efter hvordan jeg får blandet mit vand (cirka halvfuld tønde regnvand toppes op med postevand-metoden).

pH kender jeg ikke. Jeg er laborant men "between jobs" som man siger og kan derfor ikke måle det før efter nytår.

Som bundlag bruger jeg bare "flodsand".

Hvordan går det ellers med rejerne Bjarne?
Hej Kim
Jamen, der var en af de 6 jeg købte, der var død da jeg kom hjem, men de sidste 5 ser ud til at have det ok. Det kunne være skønt hvis jeg snart så en af dem med yngel :)
Øv med den ene! Vi krydser fingre for at resten giver dig noget afkom :)


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

Bjarne v p
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 07 Nov 2016, 06:53
Lokation.: Holstebro

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by Bjarne v p »

[/quote]

Øv med den ene! Vi krydser fingre for at resten giver dig noget afkom :)[/quote]

Hvordan tror du evt yngel vil se ud? Kan der komme sort/hvide ud af det, eller er det kun rød/hvide der er mulige?


Mvh Bjarne

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by monjak2444 »

med mine pintoer kom der spottedhead pinto bellyline og zebra i rød og sort,så kommer der alt det løse ved siden af som bluebolt,redbolt,red shadow mosura og blå shadow mosura med pinto gen i :)


mvh

Deniz

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Bundlag og høj pH værdi

Post by kim m »

Bjarne v p wrote:
Øv med den ene! Vi krydser fingre for at resten giver dig noget afkom :)[/quote]

Hvordan tror du evt yngel vil se ud? Kan der komme sort/hvide ud af det, eller er det kun rød/hvide der er mulige?[/quote]

Hvis du kun har rød/hvide kommer der ingen sorte.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

Post Reply