Aktivt bundlag eller ej

Bundlag, træ, planter, sten
Post Reply
caso
Site Admin
Site Admin
Lokation.: Viborg

Aktivt bundlag eller ej

Post by caso »

Jeg får langsomt udbygget min akvariereol med et akvarie nu og da, og har for nyligt tilføjet endnu et. Så dukker spørgsmålet om bundlag op.

I nogle af akvarierne kører jeg med flora base, i nogle med sand og i nogle uden bundlag. Jeg har for et par måneder siden kastet mig ud i at bruge RO-vand tilsat mineraler, og så er det jeg tænker på hvordan det lige går sammen med flora base??

Hvad siger jeres erfaringer? Flora base sænker jo GH så vil den ikke blive for lav når jeg bruger mineraler der jo netop er sammensat optimalt. Altså, er det i virkeligheden en dårlig kombination, er det i bedste tilfælde ligegyldigt eller er det en god kombination?

Mvh
Carsten

Jonas
Rejefreak
Rejefreak

Re: Aktivt bundlag eller ej

Post by Jonas »

Hej Carsten,
Jeg tror ikke, at du vil komme i problemer med Flora Base.
Har selv anvendt Flora Base i kombination med osmosevand tilsat mineraler efterfølgende.
Jeg måler kun ledningsevnen, men vil ikke umiddelbart tro, at Flora Base påvirker Gh særlig meget nedadgående ved en sådan kombination. Tror mere Flora Base har en mindre effekt, hvis vandet er meget hårdt som udgangspunkt.
Så jeg vil ikke være særlig nervøs ved din kombination - synes i hvert flad Flora Base i kombination med osmosevand/mineraler fungerer ganske så fint her.
/Jonas

Post Reply