HMF filtre

Pumpe, filter, lys, akvarie
Post Reply
cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

HMF filtre

Post by cpg »

Selvom jeg lige har købt en stribe små motorfiltre til akvarierne. Går jeg og tænker på en udskiftning til HMF filtre.
Har fundet dem på Ebay.de, men synes de tager sig godt betalt.
Er der nogen i DK som laver dem og i givet fald til hvilken pris?
Er ikke interesseret i dem, hvor det bare er en skumgummi klods som der er lavet et hul i toppen.
Men noget a la denne her:
http://www.ebay.com/itm/HMF-Hamburger-M ... 3367b0bf93



Nils
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 17
Joined: 04 Mar 2015, 19:12

Re: HMF filtre

Post by Nils »

Alle mine akvarier kører med sådanne filtre.
http://www.hmfshop.de/HMF-NanoSerie-Filter-NEU-/

Jeg er godt tilfreds med dem og har efterhånden brugt denne type filtre i 2 år. Det sidste nye er at jeg kombinerer dette filter med et bundfilter.



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: HMF filtre

Post by cpg »

Synes det er alt for mange penge at betale for en skumgummi klods ned et hul i



jerrich
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 11
Joined: 19 Jun 2014, 16:18
Lokation.: vejle

Re: HMF filtre

Post by jerrich »

Du kan selv lave hmf klodserne.. Jeg har lavet 25 stk for ca 1000kr. For senere at fine ud af jeg kunne have gjodt det en smule billigere ved at bestille andre steder fra.. :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: HMF filtre

Post by monjak2444 »

er det stort set ikke det samme filter i linker til.

i kan jo altid lave jeres egne hmf filter løsninger som er meget billigere,selv kan jeg få hmf-filter til 3 x 54 liter akvarier for en 100kr og det er hos cichlidecenteret.

i kan tage 2 glaslister og lime den på i hjørnet så skal i bare tilsætte filter og et stigrør som i osse selv kan lave ud af pvc,men der foretrækker jeg dem man kan købe rundt omkring de stopper ikke ligesom luftstenen i den hjemmelavet pvc stigrør-.


mvh

Deniz

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: HMF filtre

Post by cpg »

Det filter jeg linkede til, sidder i en holder af klar acryl. Men det andet er blot en skumgummi klods, som står på en metalbund.

Men det var netop den acryl holder som jeg godt kan lide. Men synes dog at prisen for den er noget hen i vejret. 250 kroner er mange penge hvis man skal have en 8-10 stk.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: HMF filtre

Post by monjak2444 »

ja det er pænt dyrt,jeg tror bare den akryl holder vil komme til at ligne mine stigrør på mine bundfiltere efter et stykke tid så kan man ikke kigge igennem dem på af alger og alt muligt andet snask.


mvh

Deniz

cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: HMF filtre

Post by cpg »

monjak2444 wrote:ja det er pænt dyrt,jeg tror bare den akryl holder vil komme til at ligne mine stigrør på mine bundfiltere efter et stykke tid så kan man ikke kigge igennem dem på af alger og alt muligt andet snask.
Det lyder bestemt meget sandsynligt



kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: HMF filtre

Post by kim m »

Ang. HMF, så er jeg selv tilhænger af at have hele bagvæggen som filter. Måtten kan plantes til med alversens mosser og bregner hvis man vil og man får enorm filtervolumen.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

Post Reply