Biohome Ultimate filter materiale erfaringer !!

Pumpe, filter, lys, akvarie
Post Reply
Lars.moana
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 39
Joined: 21 Jan 2013, 20:51

Biohome Ultimate filter materiale erfaringer !!

Post by Lars.moana »

Nogen der kender til nedenstående. Teksten er klippet fra tropeland i Skanderborg hjemmeside.
Overvejer om man skulle bruge dette til indmad på mine pumper da det efter sigende skulle tage alle giftstoffer mv. Hvilket jo er særdeles vigtigt ift holde af lidt mere sarte rejer arter. Umiddelbart tænker jeg at Det er ikke så godt ift planteakvarie da man netop skal bruge noget makro indholdsrig gødning. Men spørgsmålet om dette måske ville kunne hjælpe meget mer effektivt end eks. hvis man bruger div. Sten med disse effekter også, eks. Ziolit sten mv., som jeg også bruger !
Har søgt lidt på nettet mv., umiddelbart lyder det meget lovende. Hvad tænker i !

Biohome Ultimate er et nyskabende og revolutionerende filtermateriale. Biohome Ultimate er konstrueret på en måde , som gør at det er langt mere porøst end andre filtermaterialer. Dette gør at man får en væsentligt større overflade og derved en større filtreringsevne. Desuden gør den specielle struktur at man får både aerobe og anaerobe biologiske processer i sit filter, hvilket betyder at man som et ekstra plus også reducerer nitraten i vandet. Dette er helt unikt for dette materiale!



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Biohome Ultimate filter materiale erfaringer !!

Post by cpg »

Tja, det lyder umådeligt meget som en gang salgsfis.
Er der nogen sinde lavet noget til hobbyen som ikke har været "revolutionerne"?

Tvivler på at det har nogen større effekt end f.eks Sera Siporax.

Siporaxen er også en hel del billigere



malibali
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 19
Joined: 26 Jul 2015, 15:37
Lokation.: Hjallerup

Re: Biohome Ultimate filter materiale erfaringer !!

Post by malibali »

Hvor pudsigt - jeg så dette på en youtube-video i går. Jeg forstår godt, hvorfor de mener, at ultraen er revolutionerende, men jeg har ingen erfaringer med det. Når jeg sammenligner med Sera siporax her på nettet, må jeg indrømme, at jeg nok er mest hut på at prøve Biohome. Især efter at have set følgende video https://www.youtube.com/watch?v=SOE9tpX-yoA



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Biohome Ultimate filter materiale erfaringer !!

Post by cpg »

yo tak wrote:Ligesom en Alge sten cpg?????
Ja sandsynligvis.
Kunne lyde som du har en helt anden mening



Post Reply