temperatur for flest hunner?

Tips, erfaring, projekter
Post Reply
Pliniussen
Site Admin
Site Admin
Posts: 71
Joined: 04 Oct 2011, 01:51

temperatur for flest hunner?

Post by Pliniussen »

jeg har en gruppe Caridina canotonensis (CRS) gående

er der ligesom ved neocaridina forskel på hvor mange hunner der kommer alt efter temperaturen?

lige nu går de ved stuetemp uden varmelegeme ca 22-23 grader



Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: temperatur for flest hunner?

Post by Benjamins61 »

Hej🙂

Det er ikke rigtige noget jeg tør at svare på😬 Har aldrig hørt det før, men måske andre kan svare på det?😁



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: temperatur for flest hunner?

Post by d9ha »

Nøh, har jeg heller ikke hørt om.
Og hvordan er du kommet frem til at kønsfordelingen ved neo afhænger af temperaturen?


Mvh
Henrik

Pliniussen
Site Admin
Site Admin
Posts: 71
Joined: 04 Oct 2011, 01:51

Re: temperatur for flest hunner?

Post by Pliniussen »

https://aquariumbreeder.com/how-tempera ... ry-shrimp/

jeg har set en del artikler magen til den her



d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: temperatur for flest hunner?

Post by d9ha »

Super! Interessant læsning. Bemærk dog, at han også henviser til et andet studie hvor forskellen var minimal. Han er dog lidt ude på dybt vand, når han prøver at kæde det på rytmen i naturen.
Forskellen i det studie, han henviser til er signifikant, så der er sikkert noget om snakken.
Har næsten alle mine rejer i stuetemperatur. Men kunne være sjovt at lave et forsøg.
Mine Black Tiger OE, har gået ved 18-20 grader siden efteråret og er stoppet med at yngle, men for nylig skruede jeg temperaturen op til 22 og nu går der mange med æg. Jeg har dog før observeret ynglepause ved mine Caridina i et par måneder i perioden november, december, januar og februar, så det kan jo også skyldes det, men er tilbøjelig til at tro på temperaturen, da det er mange af hunnerne der er med æg på en gang.


Mvh
Henrik

Post Reply