Øge hvide farve på CRS/CBS

Tips, erfaring, projekter
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Øge hvide farve på CRS/CBS

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Jeg kunne godt tænke mig at opdrætte mig hen mod en renere og mere intensiv hvid farve i nogle af mine K14 smiley head.

Jeg har tænkt at jeg kunne smide nogle stykker Snow White ned til dem? Kunne det være en mulighed?

Kh


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Øge hvide farve på CRS/CBS

Post by caso »

Det bliver et absolut nej. Det vil have den stik modsatte effekt. Den eneste vej frem er at udvælge de bedste rejer og avle på dem.


Mvh
Carsten

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Øge hvide farve på CRS/CBS

Post by Rejekællingen ;-) »

caso wrote:Det bliver et absolut nej. Det vil have den stik modsatte effekt. Den eneste vej frem er at udvælge de bedste rejer og avle på dem.
Ok. Det giver god mening. Sådan er det jo de andre arter også :-) tak for svar :D


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Øge hvide farve på CRS/CBS

Post by monjak2444 »

så må du i gang med at selektere de flotteste fra du vil have men det har du prøvet før jo :)og det er lidt sværere end rillis der skal du virkelig vide hvad du vil have ud af dem nogle vil have røde ben og som du vil andre vil arbejde på den hvide farve ,så det er næsten ligesom prl eller pbl :) held og lykke...


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Øge hvide farve på CRS/CBS

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:så må du i gang med at selektere de flotteste fra du vil have men det har du prøvet før jo :)og det er lidt sværere end rillis der skal du virkelig vide hvad du vil have ud af dem nogle vil have røde ben og som du vil andre vil arbejde på den hvide farve ,så det er næsten ligesom prl eller pbl :) held og lykke...
Takker for svaret Deniz. Som udgangspunkt tror jeg at jeg vil gå efter den hvide farve bliver mere hvid. Det synes jeg personligt er det flotteste ved CRS/CBS. Om de har røde/sorte ben betyder ikke så meget for mig :)
Uanset våhvad er de jo ikke PRL eller PBL når de pt går i samme akvarie :) h


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Øge hvide farve på CRS/CBS

Post by monjak2444 »

jep bland aldrig jeres pure lines :) også må du bare klø på :)


mvh

Deniz

Post Reply