Til jer der har Blue tiger

Tips, erfaring, projekter
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Til jer der har Blue tiger

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa Folks..

Jeg har en flot stamme Blue Tigers. Men jeg synes jeg får en del blondies/blålige unger. Jeg stræber en flot grundfarve hos mine Blue Tigers. Jeg håbede først at mange af dem ville vokse fra den lysere farve, men det sker ikke rigtig.

Får i også mange af dem?
Og hvad gør i af dem i får? Jeg ser aldrig Blondies/blålige rejer til salg.



Venlige Hilsner
Dorthe


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Til jer der har Blue tiger

Post by d9ha »

Hej Dorthe,

Der falder ikke så mange fra min stamme. jeg sorterer dem fra løbende, og tager dem med på messe en gang imellem, så folk kan se hvad det er de køber. Der er som regel købere til dem.

Det er min opfattelse, at det er ret forskelligt hvordan de enkelte stammer falder ud mht. farver. Vil mene at min giver 5-10 % dårligt farvede og resten er ca. fifty/fifty med blå og deep blue. Rene blondies altså helt uden farve ser jeg 2-3 stk. af om året ud af en tilvækst på 2-400.

Dem jeg sorterer fra kommer i et 325 L. selskabsakvarie sammen med mine RCS. Så kan de gå og hygge sig der, til de evt. bliver fanget op, når det er messe-tid.


Mvh
Henrik

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Til jer der har Blue tiger

Post by Rejekællingen ;-) »

d9ha wrote:Hej Dorthe,

Der falder ikke så mange fra min stamme. jeg sorterer dem fra løbende, og tager dem med på messe en gang imellem, så folk kan se hvad det er de køber. Der er som regel købere til dem.

Det er min opfattelse, at det er ret forskelligt hvordan de enkelte stammer falder ud mht. farver. Vil mene at min giver 5-10 % dårligt farvede og resten er ca. fifty/fifty med blå og deep blue. Rene blondies altså helt uden farve ser jeg 2-3 stk. af om året ud af en tilvækst på 2-400.

Dem jeg sorterer fra kommer i et 325 L. selskabsakvarie sammen med mine RCS. Så kan de gå og hygge sig der, til de evt. bliver fanget op, når det er messe-tid.
Okay. Jamen så kan jeg da godt se at den ikke giver voldsomt mange brugbare.

egentlig sjovt når jeg ellers har sådan en flot stamme. Det kan også være det er noget der kommer med tiden :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Til jer der har Blue tiger

Post by kim m »

Mine (unger fra Henrik og fra Tyskland blandet sammen) giver sådan nogenlunde.

Fiskede 40 op for nylig hvor halvdelen var blonde/lys/mellemblå og resten var mørkere.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Til jer der har Blue tiger

Post by Bjarne »

Hej Dorthe , dem du skal hente hos mig er top kvalitet i den blå farve , det er meget få der ikke bliver mørkeblå måske 4-5 %, men det er ikke alle der får farven samtidigt , nogle er meget blå i en tidlig alder andre bliver det senere , men blå skal de nok blive ;) så oplever jeg sommetider der er en der taber farven når de er nogle år gamle , men vi bliver jo også grå med alderen :D
Det kunne være du ikke skulle blande dem , så du undgår og skal sortere i dem , og hvis du da har et ledigt akvarie ;)



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Til jer der har Blue tiger

Post by Rejekællingen ;-) »

Bjarne wrote:Hej Dorthe , dem du skal hente hos mig er top kvalitet i den blå farve , det er meget få der ikke bliver mørkeblå måske 4-5 %, men det er ikke alle der får farven samtidigt , nogle er meget blå i en tidlig alder andre bliver det senere , men blå skal de nok blive ;) så oplever jeg sommetider der er en der taber farven når de er nogle år gamle , men vi bliver jo også grå med alderen :D
Det kunne være du ikke skulle blande dem , så du undgår og skal sortere i dem , og hvis du da har et ledigt akvarie ;)
Ja dem fra dig er rigtige fine. Planen er også denne gang at de skal i et akvarie for sig selv. Og så dem jeg kan kende fra sidst jeg fik fra dig de kommer over til dem. De resterende bliver i et andet akvarie :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Til jer der har Blue tiger

Post by Rejekællingen ;-) »

Jeg kan se jeg har fået en slat mørke, men også en del lysere. De er blandet med Bjarnes tigerrejer, så der skal helt sikkert nok komme gang i den :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply