Triks til at sætte yngle lysten igang

Tips, erfaring, projekter
User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by simming »

Jamen det er vel også super at alt bliver nævnt ,og hvis der er nogen længere forklaringer på hvorfor ,det er godt/skidt så kan de vel også bruges ;)
Tak Denniz jeg vil købe og prøve hvor godt det virker super :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by monjak2444 »

simming wrote:Jamen det er vel også super at alt bliver nævnt ,og hvis der er nogen længere forklaringer på hvorfor ,det er godt/skidt så kan de vel også bruges ;)
Tak Denniz jeg vil købe og prøve hvor godt det virker super :D

du kan få dem her http://www.taipan-shrimp.dk/shop/genche ... -19c1.html


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by simming »

Det er vel bare at sende bud efter en af hver på linket så skulle jeg være dækket ind :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by Aquahorti »

Jeg har ikke kunne finde nogen form for documentation for at Biomax Biozyme skulle kunne /quote: 'Reducerer nitrat (NO3) og ammoniak (NH4) i vandet' /unquote, med brug af enzymer og aminosyrer.
Læste et par artikler om brug af forskellige enzymer til reduction af NH4, men kunne ikke lige gennemskue hvordan det de havde undersøgt skulle kunne virke I forbindelse med at fodre rejer...

Det er sikkert et fint fodder, men jeg personligt bliver altid mindre venligt stemt hvis der påstande som virker lidt for gode, men ikke er underbygget. Jeg siger ikke at det ikke virker, men der er ingen god forklaring på at det virker som de siger det virker.



User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by simming »

Jeg har så heller ikke købt det pga af det da jeg har et velfungerende filter og vandskift,men du har da helt ret i at det godt kunne lyde lidt mærkeligt at man kan putte et pulver i baljen.
Og pist så er alle dårligdomme væk :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by Aquahorti »

Enzymer sammen med bakterier kan reducere NO3 og NH4, men hvis man ikke har de rette bakterier hjælper det ikke stort kun at tilsætte enzymerne, og jeg har ikke kunne finde et suk om at der også er bakterier I produktet.

Er der nogen der har kunne finde noget om hvorvidt der også er gavnlige bakteriekulture I det?



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by cpg »

Aquahorti wrote:Enzymer sammen med bakterier kan reducere NO3 og NH4, men hvis man ikke har de rette bakterier hjælper det ikke stort kun at tilsætte enzymerne, og jeg har ikke kunne finde et suk om at der også er bakterier I produktet.

Er der nogen der har kunne finde noget om hvorvidt der også er gavnlige bakteriekulture I det?
Der er ikke bakterier i.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by monjak2444 »



mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by Aquahorti »

OK, så giver det meget mere mening. De informationer der er i de links du har her giver mere mening end dem der er på den danske side...

Jeg var åbenbart ikke god nok til at søge, for jeg fandt ikke disse informationer da jeg søgte :oops: .



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Triks til at sætte yngle lysten igang

Post by cpg »

Som med så meget andet i denne gren af akvarie hobbyen, er der ikke ret meget som er 100% bevist.
Og rigtigt meget som står på forhandlernes sider er ikke andet en tomme ord, for at sælge noget
På pakken med Biozyme, står der intet om bakterier.
Og slet intet om at de skulle få gang i formeringen.

Jeg bruger begge dele i en blanding. Selvom GT siger at det skal man ikke.
Og jeg synes selv at det lever op til det som det skal, at få flere unger til at overleve.



Post Reply