Hvordan gør i lige

Tips, erfaring, projekter
User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Hvordan gør i lige

Post by simming »

MortenDAD wrote:Mangler der farvevarianter i rejehobbyen i øjeblikket?????

For mig at se nærmer vi os den situation hvor hvilken som helst farvevariant kan sælges som et eller andet?
Det er sikkert bare mig der ikke har godt nok syn eller tilstrækkeligt overblik over varianterne til at se at stammerne er unikke :ugeek:

Jeg har meget svært ved at se at der er den store ide i at krydse uhæmmet for at skabe noget nyt; men selvfølgelig - den første der laver en lilla reje og kan avle den stabilt kan sikkert tjene til fodret.
Jeg gør det absolut heller ikke fordi jeg skal opfinde en ny eller tjene penge ,jeg gør det kun fordi det er min hobby og jeg hygger mig med det :D .
Men du har klart ret i der nok ikke mangler rejevarianter nu kunne det bare være sjovt at ,folk som laver disse flotte rejer også fortæller hvordan de er komme frem til dem .


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Hvordan gør i lige

Post by Aquahorti »

simming wrote:
Aquahorti wrote:prøv at kigge på et par tabeller for hvordan rejer krydser, jeg smider et par links til nogle som måske vil kunne være brugbare:

https://rybicky.net/soubory/144.pdf

http://i.imgur.com/dR7lKKX.jpg
Hej min ven kan du så ikke lige forklare mig hvad % er i f2 efter den tabel ;)
Ikke noget problem, det eneste det kræver er at du har det genetiske makeup kortlagt for begge forældre, så er det i teorien muligt at udregne den procentvise fordeling blandt afkommet.

Jeg er dog ikke sikker på at man ved hvilke gener der er dominante og hvilke der er recessive, men har du de oplysninger skal jeg gerne sætte mig ned og regne på det :ugeek: .

Jeg går ud fra at de flest blot hygger sig med at se hvad de kan komme frem til ved selektion i bestanden :?:



User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Hvordan gør i lige

Post by simming »

Jeg skal nok lige finde noget frem men hvis det nu var har du selv lavet noget som du kunne fortælle/beskrive ville jeg være dig dyb taknemmelig, det kunne også være et start kryds jeg kunne starte med og så arbejde mig vidre.
Det ville absolut ikke gøre noget det var tidskrævende og var over flere år ,det kunne sikkert også kunne komme andre tilgode :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Hvordan gør i lige

Post by Aquahorti »

heh, jeg har kun ringe interesse i opdræt af rejer, de er brugsdyr for mig, men jeg er glad for at andre fremavler flotte rejer jeg kan bruge i aquascapes. :mrgreen:



Post Reply