Farve på æg

Tips, erfaring, projekter
User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Farve på æg

Post by simming »

Denne gang er det mine rcs men har også set det på mine snow white ,men dem tror jeg heller ikke på at de er rene.


Hold en god tone det er musik i ørene :D

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Farve på æg

Post by Bjarne »

Grunden til de ændre farve er vel fordi man kan se igennem ægget , og se udvikling i ægget , som man også kan se på fiske æg .
De må starte med og være gennemsigtige , altså lyse , og efterhånden som rejen udvikles i ægget bliver de mørkere .



User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Farve på æg

Post by simming »

Det lydder som logik tak for svaret :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Farve på æg

Post by monjak2444 »

på de hvide neocaridina kan man tyde øjne på æggene når de er ved at være klar og som bjarne nævner det bliver de mørkere og mørkere.

men æggene på din snehvide kan godt have forskellige farver ligesom på taiwan vis en redwine er blandet med en panda så har den både sorte og røde æg.


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Farve på æg

Post by simming »

Deniz når der så er æg med forskellige farve bliver unger så ens eller hvad sker der,jeg vil prøve at holde skapt øje med en ghos bee hun som har tyrkise æg.
Og prøve om jeg kan få øje på om der også er forskellige farvet æg på nogle af mine andre rejer ,tak for svarene jeg bliver jo hele tiden klogere og så er der jo noget ved det :D


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Farve på æg

Post by monjak2444 »

de kan godt blive ens med forskellige farve nuancer og på din ghost bee hold øje med de små øjne på æggene så ved du det er ved at være tid og de skulle meget gerne smide et rent kuld unger til dig vis alle æggene har samme farve.

det kan godt være lidt forvirrende men ligeså snart du er inde i rutinen så kører det bare :) så bare på med lup og forstørrelsesglas også lige en makro linse på :D


mvh

Deniz

User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

Re: Farve på æg

Post by simming »

:D jeg er 52 år så ja meget stor linse :lol:


Hold en god tone det er musik i ørene :D

Post Reply