Hydra dræber!!!

Symptom, behandling
Post Reply
Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Hydra dræber!!!

Post by Nissehulen »

Det virker!!
Det virker!!
image.jpg (29.38 KiB) Viewed 8072 times
Genchem No Planaria udsletter planaria, hydra, igler osv... 72 timers behandling over 3 dage og du ser aldrig en hydra mere, meget enkelt.
Efter behandlingen, skiftede jeg ca halv delen af vandet over en lille uge, og kort efter var der små hvirvelløse vanddyr (som for mig indikere, at bio filmen fungere igen)
Dog skal det siges, at de skriver,at det ikke dræber snegle, Men!... Alle mine zebra,raceing og mysterie snegle gik i en form for dvale og døde. Men!!.. Mine posthorns snegle viste ingen tegn på ubehag ved at bruge No Planaria.
70-80kr for en sip pose på 50g holder evigt, da man næsten ikke skal bruge noget. Jeg brugte måske 1/10 del af posen på 8*50L,6*34L og 1*160L.


I love shrimps
NISSEN

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hydra dræber!!!

Post by monjak2444 »

havde overvejet at købe den så et review på youtube af det og må sige at jeg var rimelig imponeret jeg er blevet rigtig glad for genchem produkterne.
og han sagde os det holder for evigt :)


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hydra dræber!!!

Post by caso »

Jeg har haft fornøjelsen af hydra et par gange. Jeg har haft både den hvide og den grønne type.

Mørklægning har jeg prøvet flere gange, men det har aldrig virket. Det kan godt reducere antallet af især de grønne, men det har aldrig udryddet dem. Akvarierne har været total skærmet fra alt lys.

Jeg har forsøgt med at stikke to afisolerede ledninger med 12v jævnstrøm derned. Det virker, men jeg synes at det er en lidt risikabel ting, sådan at pumpe akvarievandet med kobber.

Produktet No-planaria virker helt forrygende. Det er tilmed ikke nødvendigt at dosere i samme mængde som hvis man behandler planaria. Hos mig fungerer det ganske ganske fint hvis man bare tilsætter en god knivspids til et akvarie på 30 l en enkelt gang. Det er så lidt at det ikke er nødvendigt skifte vand efterfølgende.

Jeg har haft hydra nogen gange efterhånden. Jeg tror at det kommer med noget pulveriseret grøn-fiskefodder i flager. Det er kun kommet i perioder hvor jeg har brugt dette foder, og de er ikke dukket op siden jeg droppede at bruget det foder til rejerne.


Mvh
Carsten

User avatar
mipe
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 75
Joined: 01 Oct 2011, 09:16
Lokation.: Herning
Contact:

Re: Hydra dræber!!!

Post by mipe »

Mørklægning virker kun på det fåtal af Hydra, der lever i symbiose med alger!



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hydra dræber!!!

Post by monjak2444 »

hvordan ser sådan en fætter ud og jeg tror aldrig jeg har haft dem.planaria har jeg næsten en hel farm af som snart bliver udryddet muahahahaha :D


mvh

Deniz

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hydra dræber!!!

Post by caso »

Lidt dårligt billede, men det bedste jeg kunne klare på det tidspunkt, ellers prøv en Google søgning.

viewtopic.php?f=29&t=419


Mvh
Carsten

Post Reply