Planaria video

Symptom, behandling
Post Reply
SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Planaria video

Post by SusSkovgaard »

Har fundet den her video med en hjemmelavet planaria fælde

http://www.youtube.com/watch?v=saU7S2yb ... ata_player

Jeg undres lidt over videoens beboere og deres hjem

Bund : hvad der ligner alm akvarie grus

Planter : Adlibitum af hvad der ligner Anubies

Beboere : Hvad der ligner voldsomt mange Crystal rejer :?

Nogen er måske bare heldige :?:


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Planaria video

Post by caso »

Det var nogle voldsomme planarier. Har aldrig set dem så store. :shock:

Bundlag: nu er der aldrig nogen, der har påstået at man kun kan holde rejer med nogen af de der fancydyre aktive bundlag. Eller, jo det er der vel egentligt. Det er bare ikke rigtigt. Det er efterhånden blevet et autosvar til nybegyndere at de skal bruge dette eller hint aktive bundlag. Det har producenterne været dygtige til at overbevise os alle om. Jeg bruger sand i mine akvarier. CBS, CRS, snow White, mischlinge og Taiwans har det helt fint. De ved ikke at det skulle være et problem.

Anubias: det er mig bekendt aldrig bevist at de er giftige for rejer. Det er bare endnu en af de internetsandheder der er. Jeg bruger ikke selv anubias ved mine rejer. Bare for en sikkerheds skyld. Måske det skal testes i fremtiden. Ham der har i hvert tilfælde ikke hørt om problemet.

Jeg solgte i sidste uge det meste af mine overskuds CBS/CRS. Jeg kom af med 100 stk. Unger på 1,5-2,5 cm. Der går nok 30-40 stykker tilbage i akvariet. Mest små unger, men også nogle større. Akvariet er på 31 l. Så det kan fint lade sig gøre at have MANGE rejer i relativt lidt vand.


Mvh
Carsten

Buster
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 75
Joined: 31 Dec 2012, 12:55

Re: Planaria video

Post by Buster »

De er altså lidt ulækre når de bliver så store. De ligner noget fra en alien film :shock:
http://m.youtube.com/watch?v=mlPzex-q4T ... re=related
Jeg har heldigvis aldrig haft dem i den størrelse.



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Planaria video

Post by SusSkovgaard »

Ulækre ???? De er møghamrende vamle er de :oops: var lige ved at kaste op da jeg opdagede en herhjemme hos mine blue jelly (mangler altså en kast op smilie)

Det var med rædsel og strit hår i nakken kan jeg sige dig Bvader


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

Post Reply