JBL gødningskugler vs rejer

Planter, moss, gødning, lys
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

JBL gødningskugler vs rejer

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Jeg er fan af JBL's gødningskugler. Skal de kommende dage til at starte mit 50L rejeakvarie op. Det skal deles i to og indeholde både Blue tiger og Deep blue tiger.
Jeg vil jo gerne at mine planter også ser flotte og dekorative ud og har det godt, så derfor havde jeg i sinde at putte 1/2 JBL kugle ned til især mine Pogostemon helferi.

Jeg tænker selv at det ikke umiddelbart bli er noget problem. Men hvad siger i andre?? Tror i jeg kan gøre det eller bør jeg lade vær?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: JBL gødningskugler vs rejer

Post by monjak2444 »

jeg har nogle fra aqua tropica jeg ikke bruger,men har afprøvet dem på mine taiwan bee's og ingen problemer.
men der står på pakken eller bøtten om det er rejesikkert.

nu bruger jeg ikke selv gødning men prøver at finde planter der er lidt mere hårdføre og ikke har de store lyskrav og helst ingen gødning eller co2.


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: JBL gødningskugler vs rejer

Post by Rejekællingen ;-) »

Ja okay. Jeg må se om jeg kan finde noget på etiketten.

Hvilke planter bruger?

Har selv kig på javabregne, en cryptocoryne art, vallisneria Nana og så pogostemon helferi (det er især denne som jeg tænker der behøver gødning).. Og så selvfølgelig noget mos også ;)

Har du andre forslag?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: JBL gødningskugler vs rejer

Post by monjak2444 »

de der tropica easy skulle vist være meget gode.

så har jeg nogle eloecharis mini og en anden eleocharis som er en baggrundsplante. men har ikke særligt meget forstand på planterne endnu så dem tager jeg det helt roligt med.


mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: JBL gødningskugler vs rejer

Post by Smedn »

Jeg er blevet glad for Nymphoides sp Taiwan (kan købes som 1-2-grow "easy" plante). Den kræver ikke meget, jeg synes den er pæn og rejerne spiser af den - jeg formoder det er positivt.



Post Reply