reje køb voksne eller unger

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
Post Reply
User avatar
simming
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2016, 17:38
Lokation.: Hvidovre

reje køb voksne eller unger

Post by simming »

Ville lige høre om der er noget om at dødeligheden er større hos voksne end hos unger ved flytning, her tænker jeg på når man køber


Hold en god tone det er musik i ørene :D

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: reje køb voksne eller unger

Post by monjak2444 »

jeg foretrækker at køber rejer der lige er over en halv centimeter,for i det at rejerne er større end det så kan jeg ikke estimere hvor gamle de egentlig er.


mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: reje køb voksne eller unger

Post by d9ha »

Tror det kommer mere an på hvor godt man rammer samme vandparametre, som de kommer fra, og hvor omhyggelig man er med tilvænningen. Det siges dog at unge rejer er lettere at akklimatisere end ældre, men jeg har ikke selv kunnet konstatere dette. Ved dog at de også kan blive for små. Skalskifte sker meget hyppigt mens de er helt små, og det er ofte i forbindelse med skalskifte at tingene går galt.


Mvh
Henrik

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: reje køb voksne eller unger

Post by monjak2444 »

det vil jeg give d9ha ret i vandparameter er ret vigtigt os,men jeg foretrækker stadig rejer på en halv centimeters penge,jeg mener at det er lidt nedtur at købe en masse rejer på over 1 centimeter så kan man aldrig vide hvor gamle de er,plus opdrætter kan selektere dem meget bedre der og feks sortere alle hun rejer fra,man ved aldrig med folk :) så det er lidt en måde at gardere mig selv på når jeg køber rejer fra udlandet plus selvfølgelig at jeg snakker meget med opdrætteren inden jeg køber dem :)


mvh

Deniz

Post Reply