Hjælp til valg af bundlag..

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
odille
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 46
Joined: 18 Dec 2012, 00:34

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by odille »

Jeg vil virkelig gerne lykkes med blue bolt og mit akverie..
Hvad er det du mener når du skriver det er ret ambitiøst at begive sig ud i??
Jeg læser alt jeg kan støve op for at undgå nogle faldgrupper.. Så hvis det er noget specielt du mener jeg bør vide vil jeg meget gerne høre det..
Helt nyt er det ikke.. Jeg har det seneste år lavet amano opdræt.. Som jeg også bare begav mig ud i..
Men er klar over dette er noget helt andet med andet vand, mineraler osv. Og at selve rejerne er MEGET mere sarte.



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by caso »

Så er du jo heller ikke helt grøn i rejehold ;) snarere tvært imod.

Jeg mente blot at hvis du aldrig har holdt rejer før, så et BB et vanskeligt sted at starte. Der er stor sandsynlighed for at du klarer den fint, med den indgangsvinkel du har. Jeg vil blot altid anbefale folk at starte med en nemmere og billigere reje. Men eftersom du har opdrættet Amano, så et du jo ingen nybegynder.


Mvh
Carsten

odille
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 46
Joined: 18 Dec 2012, 00:34

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by odille »

Det gav virkelig blod på tanden at forsøge sig med amano opræt.. Der skal temp kontra saltkoncentration passe perfekt ellers går alle laver tabt:(
Og nu er det lykkes mig nogle gange at få en pæn potion amanoer ud af mine forsøg ;) Er lige nu ved at høste.. Har kun få laver tilbage i mit saltbad. så nu går turen igennem 4 forskellige brakvands koncentrationer for tilsidst at nå 100% ferskvand ;)
Men dette er jo noget helt helt andet med taiwan bees.. jeg håber virkelig det lykkes :D
Tager ihvertfald ingen chancer hvad modning angår. Og er vildt taknemmelig over dine råd med gyppyer og vandskift, det er bestemt noget jeg vil gøre :D
Dette forum er bare perfekt til at læse op på de smukke bees :D



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by Jonas »

Rigtig flot, at du har haft succes med dit amano opdræt 8-)

Var det ikke en íde at lave et indlæg omkring din fremgangsmåde, faldgrupper og positive erfaringer dermed til siden her. Ved godt at du har en lang tråd på AS, men en sammenfatning/artikkel deromkring kunne være ønskeligt for brugere, som evt. gerne selv ville forsøge sig med opdrættet ;)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by monjak2444 »

så fik du lektier for :) nice odille kun en måned tilbage at vente i :)


mvh

Deniz

odille
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 46
Joined: 18 Dec 2012, 00:34

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by odille »

Har lige i dag fået 99 amanoer over i 100% feskvannd :D Det er min erfaring at når de først er i ferskvand kan de stort set tåle alt :) Så ånder lettet op,jihar ;)
Jo det kunne være sjovt at lave sådan et indlæg.. Jeg kan ihvertfald skrive en del om faldgrupperne, for har mistet rigtig mange laver på forskellige måder.. :cry:
Ja Denniz nu har vi kun én månede igen :D :lol: ;) Så dejligt :D
Jeg har sat et enkelt par guppyer over i mit akvarie mens det modner.. Har du puttet fisk eller snegle over i dit?
Jeg er faldet for pink posthorn snegle, tror de vil vare for fede sammen med blue bolt :D



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hjælp til valg af bundlag..

Post by monjak2444 »

fresh med en høst amanos :) har bare puttet et par posthorns snegle i 2 af akvarierne måske skulle jeg gøre det samme i de 2 andre der osse er ved at blive kørt ind.


mvh

Deniz

Post Reply