Muslinge krebs og hvad så ?

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
Post Reply
User avatar
CC12
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 196
Joined: 07 Jan 2013, 00:06
Lokation.: Gråsten

Muslinge krebs og hvad så ?

Post by CC12 »

Jeg ved godt jeg har spurgt på akvsiden, men der kom der intet ordentlig svar, nu prøver jeg så her.

Nogen siger muslinge krebs er farlige andre gør ikke. Hvordan er det er de farlige ?

Hvordan bekæmper jeg dem ?
Jeg synes jeg har et par ret store i et akvarie der går bluebees i og de er meget drægtige.......skal jeg skifte akvarie eller hvad gør jeg ?


Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Muslinge krebs og hvad så ?

Post by d9ha »

Synes da egentlig selv, at mit svar var nogenlunde fyldestgørende i forhold til spørgsmålet.


Mvh
Henrik

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Muslinge krebs og hvad så ?

Post by Jonas »

Jeg har ikke oplevet, at muslinge krebs giver problemer i forhold til hverken rejer eller unger.
Indfaget lidt ind i mellem med et net, hvis der er for mange, men ellers får de lov at blive.
Synes ikke at have hørt, at de skulle have en negativ effekt på trivlsen eller direkte være farlige.
I hvert fald ikke noget, som jeg har observeret.



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Muslinge krebs og hvad så ?

Post by SusSkovgaard »

Jeg opdagede for nogle dage siden af jeg havde disse små finurlighedder hos mine CRS.

Så efter at have konverseret pr sms med min nye "guru" satte jeg en lille (ikke større end den mindste reje) guppy unge ned i mit crystal akvarie det er muligt der stadig er nogen muslingekrebs tilbage men jeg kan ikke se dem :D for flere dage siden nærmest mylrede det :shock:

Den lille guppy var først noget trygget i det men efter nogle timer farede den rundt som en vild og fangede hvad den kunne fange af de små hvide ting der siksakkede igennem vandet og sprang på ruderne.

Prøv det hvis de genere dig :)


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

kejak
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 79
Joined: 25 Mar 2012, 21:30

Re: Muslinge krebs og hvad så ?

Post by kejak »

Det måske lige før man kunne fiske dem op og bruge som foder dyr til fisk?

Jeg har læst en tråd på shrimpnow om de små krebs, der mente nogen at de var gode for rejeunger da de kunne leve af den skal krebsene Efterlader når de laver skalskifte, om det så har noget på sig skal jeg ikke kunne sige.


SIGNATURES ARE STUPID

User avatar
CC12
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 196
Joined: 07 Jan 2013, 00:06
Lokation.: Gråsten

Re: Muslinge krebs og hvad så ?

Post by CC12 »

kejak wrote:Det måske lige før man kunne fiske dem op og bruge som foder dyr til fisk?

Jeg har læst en tråd på shrimpnow om de små krebs, der mente nogen at de var gode for rejeunger da de kunne leve af den skal krebsene Efterlader når de laver skalskifte, om det så har noget på sig skal jeg ikke kunne sige.
Men du læste ikke noget om det var dårligt for dem ?


Yes, and thanks, for the trouble you took from her eyes
I thought it was there for good so I never tried.

Post Reply