temp.mellem 25-30 grader

Her kan der stilles spørgsmål fra begynderen
Post Reply
zebramalle

temp.mellem 25-30 grader

Post by zebramalle »

hej alle her inde jeg skal finde rejer som kan leve i temp på 25-30 grader.det skyldes at jeg ikke kan lave om på naturen og når vi har dag temp på 39 grader kan mine akvarie godt komme op på 30 grader.som reglen er de nedereste akvarie på 25 grader men dage med høj temp og ingen vind kommer den lidt højer op.så da jeg ikke er en ørn til reger lige nu skal jo lære om dem først.
mit vand er blødt her med ph 6.5.
så gode ider til nemme reger men gerne flotte.
har haft fisk i over 30 år.så kan nok godt finde ud af det med rejer.
nu håber jeg bare at man kan finde rejer som kan tåle høj varme.i maj juni juli august har man det de kalder vinter her.med dag temp på omkring 18-24 grader.
i denne periode har jeg ingen problemer men resten af året skal jo også køre godt.
bor i syd amerika.



zebramalle

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by zebramalle »

jeg er ikke så glad for hvis de er sarte.og mange produkter kan ikke fås her.så jeg må lige tænke det igemmen.og evt droppe rejer så.godt nok noget lort.er vild med rejer.tiger rejer kommer da fra lande med høj temp.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by monjak2444 »

så start ud med en af de billige rejer jeg har masser af rcs rejer der går i 27 grader varmt vand sammen med maller l201 og l333 og de ser pænt ligeglade ud med temperaturen.


mvh

Deniz

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by d9ha »

RCS skal nok klare det, som foreslået ovenfor. Men en lille pc blæser monteret i låget, der tænder samtidig med lyset virker her hos mig, og så kan du holde både tigerrejer og crs /crb.


Mvh
Henrik

User avatar
Christel
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 17 Oct 2012, 18:36
Lokation.: Fyn

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by Christel »

Du kan evt. forsøge dig med Blue Leg Poso (caridina caerulea). Det skulle være den nemmeste af Sulawesi arterne, og jeg er selv ved at forberede et akvarie til dem.
De siges at være følsomme overfor transport og flytning, men når de først er etableret i et akvarie, er de forholdsvis tolerante mht. vandværdier, og yngler villigt.



zebramalle

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by zebramalle »

jeg må ud og se op jeg kan finde rcs rejer her alle rejer er dyre her.jeg prøver med dem og evt sætter luft blæser til ved reje akvarier.så må jeg se hvordan det går vil ikke lave om på mit vand skal kun have dyr som kan leve i blødt vand er endelig sluppet med alle de problemer der er med hårdt vand.så jeg har kun dyr til blødt vand.og som sagt er mit vand fint her lige til at bruge fra hanen. og jeg vil ikke starte med rejer som bare de skal flyttes kan give problemer. jeg har brug for nemme og stærke reje arter. ikke de svære arter.tiger rejer høre de til de nemme?



zebramalle

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by zebramalle »

ingen som ved noget om tigerrejer her



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: temp.mellem 25-30 grader

Post by monjak2444 »

hvor i sydamerika bor du der må da være nogle sindsyge rejer i den del af verden.
hvilke tigerrejer er det du er intresseret i deep blue oe eller den røde eller den helt normale,du kan sagtens holde dem i blødt vand men din høje temperatur gør at de ikke lever i så lang tid så vis du kan køle akvariet ned et par grader vil de helt klart leve længere.


mvh

Deniz

Post Reply