Setup - Orange Rili :-)

Her kan I vise Jeres akvarium
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by monjak2444 »

hehe nej jeg bestilte dem igennem akvariebiksen dengang han havde rejer fra c-sky,og det var nok noget medimport så vidt jeg husker.


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:hehe nej jeg bestilte dem igennem akvariebiksen dengang han havde rejer fra c-sky,og det var nok noget medimport så vidt jeg husker.
Øv :/ han har ikke nogle desværre :cry:


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by monjak2444 »

ja det er stykke tid siden claus har haft rejer :)men prøv at skrive til ham og hør måske har han stadig kontakt til nogen der har orange rilli's :)

ellers vis du ikke kan få fat i nogen så tag chancen og bestil nogen fra en forhandler i tyskland,jdet havde jeg gjort, og jeg mener helt grimme kan de ikke være :)


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

Har spurgt ham :)

Det har jeg godt tænkt på. Garnelen-Tom har ingen orange rili på nuværende tidspunkt, men Rendo-shrimp har dem faktisk på bud til 19,9 for 10 stk. Problemet er at jeg stiller ret høje krav til dem. De skal have samme mønster som min hun på billedet. Der må ikke være "huller" i den orange farve hvor skallen bliver gennemsigtig og det er VIRKELIG svært at opdrive. Men ja jeg kunne være heldig at der var nogle af dem fra Rendo som ikke har de dersen "huller".
Jeg har jo sat mig lidt høje ambitioner :shock: Jeg vil være førende hobby-opdrætter indenfor Orange Rili'er :D :o Der er ikke så mange der har dem synes jeg og de der så har, har som regel en meget blandet kvalitet.

Tror du at jeg vil kunne sende dem på standard brev her i start/midt marts måned? De er jo ret hårdføre de små :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by monjak2444 »

hvad sagde han.

vis du bestiller skal du sikkert arbejde videre med dem,og personligt ville ikke bestiller fra rendo af,men men men de har jo haft c-sky før og du kan være heldig de stadig er den samme stamme de har.
og det er vildt nice du stiller så høje krav til og jeg er ski glad for du har overtaget noget min stamme :)

og du kan sagtens bestille her i marts,ved ikke hvorfor folk er bange for at bestille om vinteren,jeg er bange for at bestille om sommeren :)


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

monjak2444 wrote:hvad sagde han.

vis du bestiller skal du sikkert arbejde videre med dem,og personligt ville ikke bestiller fra rendo af,men men men de har jo haft c-sky før og du kan være heldig de stadig er den samme stamme de har.
og det er vildt nice du stiller så høje krav til og jeg er ski glad for du har overtaget noget min stamme :)

og du kan sagtens bestille her i marts,ved ikke hvorfor folk er bange for at bestille om vinteren,jeg er bange for at bestille om sommeren :)
Han kunne ikke skaffe nogle. :cry:

Ja det tror jeg også. Ville egentlig også helst bestille fra Garnelen-Tom. Ja det kunne jeg forstå, men dem har de ikke mere tror jeg? Når jeg går ind på www.c-sky.eu så bliver jeg direkte viderestillet til Rendo - skide irriterende fordi jeg kan ikke finde c-sky rejerne på hans hjemmeside. Ellers er eneste mulighed vel, at bestille c-sky fra Taiwan og det bliver altså en for lang fragttur vil jeg mene.
Jeg har sendt en mail til Rendo for at høre om de kan skaffe noget af det jeg søger

Tak tak :) Synes den orange rili (som min hun tager sig ud) er nogle af de flotteste rejer på markedet. Når de er topkvalitet :D


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

tove
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 301
Joined: 29 Oct 2012, 18:00
Lokation.: 2670 Greve

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by tove »

Det se ud til at nogle af mine unger bliver flotte, men det er svært at se om de kan leve op til dine krav.
Hvis de bliver flotte skal jeg nok kontakte dig



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

tove wrote:Det se ud til at nogle af mine unger bliver flotte, men det er svært at se om de kan leve op til dine krav.
Hvis de bliver flotte skal jeg nok kontakte dig
tove - du er en engel! Hvis de "bare" har mønstret hvor midterregionen er gennemsigtig og hoved/hale parti er orange så er det også fint. så vil jeg forsøge at avle mig ud af eventuelle "huller" i farven :D

Jeg er virkelig passioneret omkring denne reje. Det var min første rigtige opdrætsreje og syne simpelthen den er så smuk :) Så det ligger mit hjerte nært at avle en lækker lækker stamme frem


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by Rejekællingen ;-) »

Deniz; jeg har fundet denne side. også en tysk forhandler som faktisk ser ud til at have pæne rilirer (ved billederne kan snyde, men stadig ser de mere realistiske ud end dem ved Rendo). De har kun 15 stk på lager så har sendt en mail og spurgt om de kan skaffe 20-30 stk. Ellers bliver det lidt voldsomt med porto etc for 15 rejer :)

http://www.shrimp-visions.de/epages/620 ... 07%2010%22


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Setup - Orange Rili :-)

Post by monjak2444 »

de ser da fine ud men lidt af din finesse på dem så skal det nok gå godt.
hvad med privat har du ikke fundet nogle der.


mvh

Deniz

Post Reply