Spottedhead baljem

Her kan I vise Jeres akvarium
Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Spottedhead baljem

Post by Nissehulen »

Det er så mit spottedhead akvarie på ca 50l.
Der går en god flok spottedhead r1, hvor jeg med tiden udvælger de hunner som skal parres med spottedhead rød og sort.
3 måneder har det kørt, først i forgårs kom jeg en stor flok spottedhead i akvariet.
3 måneder har det kørt, først i forgårs kom jeg en stor flok spottedhead i akvariet.
spottedhead baljen.jpg (350.79 KiB) Viewed 8673 times


I love shrimps
NISSEN

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Spottedhead baljem

Post by monjak2444 »

det ser virkelig godt,næsten ligeså flotte som mine :D :D :D dit ser lige lidt meget bedere ud, men så har jeg fordelen ved at jeg kan holde øje med mine rejer.
men er lidt skuffet over størrelsen på akvariet hahah du skal lige have et nul mere på så bliver det crazy ;)


mvh

Deniz

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Spottedhead baljem

Post by Jonas »

Rigtig flot indretning. Må rejerne bestemt blive glade for !!



Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Spottedhead baljem

Post by Nissehulen »

Takker begge to :).
Ja det store ønske er at få mit 576L diamant Akvarie op og køre med rejer en dag langt ude i fremtiden :).
Jeg bruger intet CO2, gødning eller den slags. 15w High power 1w led og så vokser Utricularia graminifolia som en vild!!!.
Den er ikke ligesom mos, der kan hæfte sig på sten, derfor startet jeg med at binde den på klippen fladen og så knuse noget redbee sand og drysse ned over planten i et rør, dag for dag en uges tid og så lidt ned klipning. Synes bestemt at i skulle prøve den :).


I love shrimps
NISSEN

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Spottedhead baljem

Post by Smedn »

Jeg forsøgte mig med Utricularia graminifolia, men havde ikke nok lys så det blev ikke så godt (rookie mistake). Men udover den ikke voksede, var mine rejer ret pjattet med at grave ned til rødderne på den, og til sidst løsnede den sig helt. Jeg havde heller ikke bundet det fast, men kunne tydeligt se rejerne nærmest lavede huler neden under planterne.
Men flot plante er det, og det er sq et lækkert akvarie du har dig :)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Spottedhead baljem

Post by monjak2444 »

jeg glæder mig bare til at se det der 500liter pinto action jackson akvarium :D :D :D :D


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Spottedhead baljen

Post by Nissehulen »

Der er godt gang i spottedhead baljen :D , godt 12 blandet spottedhead-taiwan er nu med æg.
Attachments
Blue shadow mosura parret med sort spottedhead pinto.jpg
Blue shadow mosura parret med sort spottedhead pinto.jpg (153.29 KiB) Viewed 8580 times
Mobil billed, derfor ringe kvalitet...
Mobil billed, derfor ringe kvalitet...
pinto baljen ( foder tid).jpg (957.85 KiB) Viewed 8580 times


I love shrimps
NISSEN

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Spottedhead baljem

Post by monjak2444 »

kom lige med 10 du lægger ikke mærke til de er væk loooool og det lækkert ud :D


mvh

Deniz

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Spottedhead baljem

Post by Nissehulen »

Ha ha ja det fedeste er faktisk man max ser ca 20-30 rejer af gangen.. Når man så foder, så vælter det frem som fluer om en lort :).
Har talt ca 20 spottedhead med æg, fem af dem, har jeg selv lavet i breathingboxen, hvor de spottedhead r1 hunner er blevet parret med red og black, samt blue spottedhead Pinto, samt 1 red spottedhead Pinto hun med red spottedhead Pinto han, knald!!! Røde æg, dog kun små 10 stk. I Pinto sumpen går to KK Pinto gen med æg, og lidt spottedhead og mischling (med spottedhead og mischling krop) med æg.
Billeder kommer om en lille måneds tid ca.


I love shrimps
NISSEN

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Spottedhead baljem

Post by monjak2444 »

hahah de vælter ud som zombier det er fedt at se :)bliver spændene at se hvordan det kommer til at gå med dit projekt glæder mig til billeder.


mvh

Deniz

Post Reply