Sulawesi projekt

Her kan I vise Jeres akvarium
User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Sulawesi projekt

Post by Jonas »

Efterhånden et stykke tid siden jeg har opdateret lidt på mit første Sulawesi projekt.
Der har været kardinalrejer i akvariet i nogle uger ligesom det også beboes af nogle Tylomelania var. orange snegle.
kardinal2.jpg
kardinal2.jpg (85.49 KiB) Viewed 8881 times
Indkøringen er gået over alt forventing. Kun en reje har måtte lade livet, hvilket skete umiddelbart den første første dag i forbindelse med akklimatiseringen. Rejerne afsøger selvfølgelig mest forder på klipperne/stenene.
Flere billeder og video følger snarest.




User avatar
mich
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 25 Sep 2011, 09:58
Lokation.: Ølstykke/Sjælland

Re: Sulawesi projekt

Post by mich »

God video og flotte kardinaler, fascinerende hvordan deres små hvide ben kører op og ned (bliver de aldrig trætte ;) ) - ser ud til at der er kommet godt med alger på stenene, de kan græsse af.

Det kunne da godt være man skulle overveje nogle sulawesi rejer på et tidspunkt :D


Mvh. Mich

User avatar
mich
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 25 Sep 2011, 09:58
Lokation.: Ølstykke/Sjælland

Re: Sulawesi projekt

Post by mich »

Hvordan med foderet til kardinalerne, AT-Sulawesi Vital er det noget du har set dem guffe i? hvis de lige er faldet over det på vejen? hvad er dine erfaringer med de andre foder produkter du havde købt?


Mvh. Mich

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Sulawesi projekt

Post by Jonas »

Jeg synes ikke rigtig kardinalerne går så meget til foderet.
Men de kommer generelt mere frem og søger på stenene, når jeg især har fodret med spirulina.
Derimod ser det ud til, at AT foderet behager både White orchid og Purpur Sulawesi. De kommer ikke springende på foderet, men i løbet af et kvarters tid finder de som regel noget.



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Sulawesi projekt

Post by Jonas »

Så er der lidt nyt igen fra projektet...denne gang af den gode slags...den første kardinalreje er set med æg :P



User avatar
mich
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 25 Sep 2011, 09:58
Lokation.: Ølstykke/Sjælland

Re: Sulawesi projekt

Post by mich »

Uuuuhhhh.... tillykke med det - håber for dig at det bliver til en masse yngel :) jeg har besluttet at omlægge mit 85L akv. til Sulawesi, starter med kardinaler.. :D laver en seperat tråd når jeg går igang - nu er de fleste ting ihvertfald indkøbt


Mvh. Mich

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Sulawesi projekt

Post by Jonas »

Lyder spændende med et 85L Sulawesi...vi ser frem til at følge projektet.



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Sulawesi projekt

Post by Jonas »

Så lykkedes det at få taget en lille film af den ægbærende kardinalhun, der efter lidt fodring pludselig begyndte at vise sig frem mellem sten og klipper.

Ph-værdien er iøvrigt lige målt til 7,8 og temperaturen 28,8 grader.
Der fordampes ca. 15% vand i løbet af en uges tid, hvorfor der fyldes efter ca. en gang pr. uge.

http://www.youtube.com/watch?v=qU1hlF7CuhU



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Sulawesi projekt

Post by Jonas »

Og her en lille ny update med den ægbærende kardinal, der så småt er begyndt at være mere synlig på klipper og sten...har ellers holdt sig meget tilbage i et lille lukket hjørne, men ses nu oftere og oftere fremme for at "græsse" som de andre kardinalrejer.

http://www.youtube.com/watch?v=c32tpQTMMqI



Post Reply