20 liters reje og snegleakvarium

Her kan I vise Jeres akvarium
Post Reply
trinerejen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 23 Jul 2017, 11:24
Lokation.: Hjørring

20 liters reje og snegleakvarium

Post by trinerejen »

Som forholdsvis nybegynder og begejstret akvarist vil jeg gerne vise et af mine akvarier frem med rejer og snegle :)

Jeg kæmper pt. med lidt gulligt vand og synes ikke lyskilden er så god. Overvejer et større akvarie til dem i det hele taget. Catappa er vist årsagen til det gule vand nu, som før skyldes den store rod.

Synes måske det er en anelse kedeligt og venter på lidt i interiør til det med posten som fx glas potte med sugekop, foderskål m.m. Men hvis I har et godt forslag til forbedring, må I hjertelig gerne kommentere.

Der er pt. ca. 6 blue dream yngel i akvariet. Desværre stod 4 stk. af ved begynderfejl, da jeg introducerede dem i akvariet. Øv!
Attachments
IMG_6189.JPG
IMG_6189.JPG (1.56 MiB) Viewed 9422 times
IMG_6188.JPG
IMG_6188.JPG (1.74 MiB) Viewed 9422 times


Mvh. Trine

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: 20 liters reje og snegleakvarium

Post by monjak2444 »

giv dem lidt tid de skal nok formere sig :) neocaridina er ret hårdføre så de skal nok komme sig.


mvh

Deniz

trinerejen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 23 Jul 2017, 11:24
Lokation.: Hjørring

Re: 20 liters reje og snegleakvarium

Post by trinerejen »

Det håber jeg!

Har i min iver overfodret mine snegle i håb om yngel til mine andre akvarier, og måtte derfor lave stort(!) vandskift. Har fjernet alt bundlaget, da jeg ikke kunne holde det rent nok og endte derfor med små hvide dyr (formentlig muslingekrebs el. lign) og planaria orme.

Jeg krydser fingre for rejerne kan tåle omvæltningen :? - dog stadig med samme indkørte filter selvfølgelig, mos, planter og rod som de kender.


Mvh. Trine

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: 20 liters reje og snegleakvarium

Post by monjak2444 »

det stresser helt klart rejerne men igen de skal nok klare den,det eneste der kan være er at de mister deres farve lidt på grund af du roder i akvariet.


mvh

Deniz

trinerejen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 23 Jul 2017, 11:24
Lokation.: Hjørring

Re: 20 liters reje og snegleakvarium

Post by trinerejen »

Ja det har jeg bemærket. Der gik ikke længe før de mistede noget af den blå farve. Men noget andet er, at de også har sorte markeringer langs ryggen. Ved du hvad årsagen til det kan være? De er købt som blue dream - men bliver lidt i tvivl når de er mørke langs ryggen.
Har vedlagt billede af det.
Attachments
IMG_6499.JPG
IMG_6499.JPG (974.2 KiB) Viewed 9287 times


Mvh. Trine

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: 20 liters reje og snegleakvarium

Post by d9ha »

Blue dream er sandsynligvis lavet ud fra blue carbon rili, og der vil altid være nogle stykker, der får sorte partier især omkring hale og carpax, men de bør sorteres fra og ikke sælges som blue dream. Dog kan det være meget svært at se mens rejerne er små.
Blue Carbon Rili kan i øvrigt være rigtig flot med den rigtige placering af de sorte partier, så det kunne også være noget at gå efter at lave. Kræver bare et akvarie el. 2 mere :D


Mvh
Henrik

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: 20 liters reje og snegleakvarium

Post by d9ha »

Lidt mos bundet fast på roden med fiskesnøre elller garn, kunne være en forbedringsmulighed.


Mvh
Henrik

Post Reply