Nyt lille rejeakvarie project

Her kan I vise Jeres akvarium
User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

Rigtig mange tak allesammen for de pæne ord. :)



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

Jonas wrote:Super flotte akvarier som altid !!!
Imponerende syn Johnny <:

Hvad skal der i baljerne?
Hej Jonas
De 2 af dem skal bruges til lidt selektering af mine black & snow white golden bee og det sidste skal jeg bruge til at prøve og lave en ren red bee stamme, ud af dem jeg har i forvejen, nu må vi bare se om jeg har tålmodighed til det :), ellers må jeg jo købe nogen fra en ren stamme <:



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

d9ha wrote:Det ser super tjekket ud.

Vil du fortælle lidt om luftsystemet og hvad det er for noget LED du har over?
Det kan jeg da godt.
Luftsystemet er foreløbig en sera 275 pumpe, som driver de 3 stk dobbelte petronfilter, de skal så senere sættes til mit store luftsystem som drives af en fælles resun LP-60 luftpumpe (når jeg får nosset mig sammen til at lavet et nyt rør udtag)

Lyset er lidt blandet led spots lige nu indtil jeg har fundet den rigtige styrke på dem.
Ny lille reje reol_08.jpg
Ny lille reje reol_08.jpg (97.84 KiB) Viewed 8589 times
Men vi kan da lige ta dem her.

Akvarie 1 fra venstre sider der en GU10 3 watt High Power LED spot 3x1 watt, cool white: http://www.ebay.com/itm/2PCS-Cool-white ... 1c288f28e4

Akvarie 2 i midten, sidder der en 5 watt GU10 29 SMD 5050 LED High Power Spot, Pure Cool White: http://www.ebay.com/itm/170945908915?ss ... 1439.l2649

Akvarie 3 sidder der en Gu10 9 watt 3x3 watt high power Led spot, Cool White: http://www.ebay.com/itm/Gu10-9W-6000K-L ... 19d1cb3807



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

caso wrote:Jeg kan især godt lide lyssætningen. Det giver nogle flotte kontraster med lys og skygge. De fleste af os kører jo med et lys, der stort set giver ens lys over alt i akvariet. Virker mere naturtro når lyset kommer ned på måden som i dine akvarier.

I det hele taget flotte akvarier.
Hej caso
Ja det ser super fedt ud med den lyssætning og det var også derfor jeg ville prøve med led spot istedet for rør og så er de jo også lidt billiger i strøm, som jeg tænker meget over da jeg har 36 akvarier <:

Mange tak



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

tove wrote:Hej johnny
Det er nogen fine rejeakvarier, du har fået lavet dig.
Det kunne se ud til du også er ved at blive bidt af rejer
Mange tak tove

Hihi, ja det kunne godt se sådan ud og har nu været bidt af rejer i snart 1 år :) har dog haft rejer i næsten al den tid jeg har haft akvarier, bare ikke lige på dette plan. <:



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by Jonas »

buller42 wrote:
Hej Jonas
De 2 af dem skal bruges til lidt selektering af mine black & snow white golden bee og det sidste skal jeg bruge til at prøve og lave en ren red bee stamme, ud af dem jeg har i forvejen, nu må vi bare se om jeg har tålmodighed til det :), ellers må jeg jo købe nogen fra en ren stamme <:
He he...ja, det ville jo ikke være så ringe med en PRL stamme.
Der er ind i mellem flere slags til salg i Tyskland.
Benibachi eller Akaebinosatos er "hype" mærkerne i øjeblikket......



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

Jonas wrote:
buller42 wrote:
Hej Jonas
De 2 af dem skal bruges til lidt selektering af mine black & snow white golden bee og det sidste skal jeg bruge til at prøve og lave en ren red bee stamme, ud af dem jeg har i forvejen, nu må vi bare se om jeg har tålmodighed til det :), ellers må jeg jo købe nogen fra en ren stamme <:
He he...ja, det ville jo ikke være så ringe med en PRL stamme.
Der er ind i mellem flere slags til salg i Tyskland.
Benibachi eller Akaebinosatos er "hype" mærkerne i øjeblikket......
Ja det kunne være ret fedt :) og ja jeg har set på de to slags i tyskland, meeen de er godt nok for dyre til min penge pung lige pt, men jeg kender en fra Ølstykke akvarieklub og han har en flot lav grade stamme som kun laver red bee unger og dem har han lovet mig nogle stykker af :) og så kan jeg spare lidt penge sammen, så jeg kan få råd til at købe lidt mischlinge af dig <:



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by monjak2444 »

det ser rigtigt lækkert ud johnny men hvad er det der foregår i baggrunden af billed 4 det ligner jo en akvarie forretning :) god stil


mvh

Deniz

User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

monjak2444 wrote:det ser rigtigt lækkert ud johnny men hvad er det der foregår i baggrunden af billed 4 det ligner jo en akvarie forretning :) god stil
Hej monjak2444

Rigtig mange tak.
Hihi ja det er der mange som siger når de kommer ind hos mig :) men jeg har da KUN 36 akvarier :) og dem du ser i baggrunden på billede 4 er kun den ene side af min stue.



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Nyt lille rejeakvarie project

Post by buller42 »

Hej

Så er der en lille update, for nu har jeg fået sat de 3 x 12 L på nederste hylde og det ene køre med en lille flok Yellow neon fire shrimp, og så skal jeg lige ha startet de 2 andre op, men skal lige ha lavet en ny tilslutning på mit luft system og planen er at få lavet det imorgen.

Derudover er der kommet en flok på 16 red bee i det første 25 liters akvarie og så må vi se om jeg kan få lavet en ren red bee stamme.
12 L akvarier med yellow neon fire_01.jpg
12 L akvarier med yellow neon fire_01.jpg (158.23 KiB) Viewed 8529 times
12 L akvarier med yellow neon fire.jpg
12 L akvarier med yellow neon fire.jpg (148.61 KiB) Viewed 8529 times
12 L akvarier_01.jpg
12 L akvarier_01.jpg (137.3 KiB) Viewed 8529 times
12 L akvarier_02.jpg
12 L akvarier_02.jpg (119.06 KiB) Viewed 8529 times
Yellow neon fire shrimp.jpg
Yellow neon fire shrimp.jpg (151.57 KiB) Viewed 8529 times
Yellow neon fire shrimp_01.jpg
Yellow neon fire shrimp_01.jpg (113.95 KiB) Viewed 8529 times
Billederne er desværre ikke så gode, men man kan da se hvad det skal forestille :)
Last edited by buller42 on 05 Jan 2013, 20:18, edited 1 time in total.



Post Reply