Mosura Eros

Alt om genetik, reproduktion og avl
cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Mosura Eros

Post by cpg »

Husker det kom frem for nogle år siden. Men hvordan er folks erfaring med det?
Gejl og optrækkeri eller fornuftigt nok?


Hvis emnet ligger forkert, så må I meget gerne flytte det til rette sted



kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Mosura Eros

Post by kylmann »

Jeg har testet det lidt, og syntes at det virker..

Mine rejer var igennem en lang vinterpause hvis man tror på den slags, og det fik mig til at prøve det..

Og fik 1-3 rejer med æg inde for 2-4 uger..

Men det ser klart ikke ud til at være noget sundt at give dem for meget af, sårn som de begynder at svømme rundt når man giver dem det..

Men efter 5 min. så slapper de af igen..



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Mosura Eros

Post by cpg »

OK! Tror jeg lader guldet blive i lommen.
Tak for svaret iøvrigt



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Der er lidt delte meninger om det. Jeg har googlet en del rundt, for at finde ud af om det er noget. Det virker for nogen. Spørgsmålet er så bare hvor sundt det er for rejen.

Gad godt snart at min "vinter pause" slutter nemlig.. Har lige bestilt det, så nu får det et forsøg.



kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Mosura Eros

Post by kylmann »

Jeg har det på lige samme måde, ved ikke helt om jeg skal syntes godt om det eller ej, men de svømmer rundt i 3-5 min. så falder de til ro igen..

Håber du får samme virkning som jeg gjorde.. :)



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Har lige tilsat det i 3 akvarier. Rejerne "dansede" i en 5-10min og falder så til ro. Så nu må jeg se om det giver noget.

Det er som sagt fordi mine rejer ikke har ynglet de sidste 3-4 måneder. Da jeg bestilte havde jeg 0 rejer med æg. Idag (inden jeg tilsatte), har jeg set en panda og en bluebolt med æg.. Så selvfølgelig vælger de at gå igang i dagene mellem køb og levering :p
De 2 med æg er i hvert sit akvarie, så 2/3 akvarier er "igang" igen, meen jeg har valgt at prøve med Eros alligevel, nu havde jeg jo købt det..

Jeg har ren taiwan i det ene akvarie og taiwan/tibee i de 2 andre.



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Efter 2 dage er der ikke nogen forskel at se. Så noget mirakel middel er det ikke (ellers var det nok også mere udbredt). De får et skud mere om en 10 dage, som anbefalingen siger.



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Mosura Eros

Post by Jonas »

Pas nu på ikke at tillægge produktet evner, som ikke er hensigten.
Det kræver jo ligesom, at hunnerne allerede har dannet æg i nakken, for at de kan gå med æg efter en parring ved et skalskift.
Mosura er med til at fremme ægdannelse og skalskifte, men jo slet ikke sikkert, at dine hunner har æg i nakken.
Såååå....ro på...prøve det son foreskevet et stykke tid....og se så om det har hjulet ;-)



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Det var måske lidt optimistisk at håbe på flere med æg på den måde. Men havde egentlig forventet nogle flere skalskifte. Kan heller ikke se der skulle have været nogle idag.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mosura Eros

Post by monjak2444 »

jeg tror ikke dine rejer for flere æg af den grund og hvor lang tid har du brugt det i smedn man skal nok teste det over et halvt års tid vil jeg tro måske længere.


mvh

Deniz

Post Reply