Caridina x neocaridina ?

Alt om genetik, reproduktion og avl
Post Reply
User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Caridina x neocaridina ?

Post by Jonas »

Jeg synes efterhånden at læse flere steder, at det er lykkedes enten bevidst eller ved fejl at få parret caridina x neocaridina. På flere tyske fora diskuteres det, hvad det er for unger, der evt. vil komme ud af en sådan parring. Sterile unger måske? Men synes at mangle det afgørende bevis for, at det virkelig kan lade sig gøre. Hvad tror I? Er det lykkedes at få parret en Red Fire han med en Crystal Red hun? Hvis det er sandt...bør alle vore krydsningstabeller så omskrives?

Her er et eksempel på video med blue pearl og crystal red...Hvad siger I til ungerne? Falsk/sand?
http://www.youtube.com/watch?v=zk10KRmnxdE&feature=endscreen&NR=1



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina x neocaridina ?

Post by monjak2444 »

hopper lige med på den her,jeg har snakket med en anden reje opdrætter fra singapore og han mener hårdnakket at han har parret rilli x blå tiger og bkk,hvor jeg synes at hans rejer ligner en blue fairy eller jelly og jeg har prøvet at forklare ham at det er hans rilli der har lavet blue jelly men han mener stadig den kommer fra deep blå tiger x rilli.
det skal lige sige at han virker normal og han hjælper ret mange på det andet forum.
så spørger jeg bare hvad sker der.......


mvh

Deniz

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Caridina x neocaridina ?

Post by Jonas »

Tja...det er jo svært at svare på...hvis det var muligt, så kunne man lave nogle spændende kryds rent farvemæssigt :-) Meeeeen mon ikke det er en and ;)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Caridina x neocaridina ?

Post by monjak2444 »

ja det tænkte jeg nok men vis du nu kigger på shrimpsider krydsning tabel kan du se ud for neocaridina og paracaridina der er et spørgsmåls tegn,så kigger du op i venstre hjørne og der står suspected to breed.
det er godt nok ikke caridina,men tæt på.


mvh

Deniz

tove
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 301
Joined: 29 Oct 2012, 18:00
Lokation.: 2670 Greve

Re: Caridina x neocaridina ?

Post by tove »

Da jeg fik øje på mine første carbon rili rejer, må jeg indrømme, jeg troede det var en deep blue tiger reje
der havde været på spil, da der og gik deep blue tiger rejer i akvariet.



Post Reply