Mikrokrabbe og geosesarma

Alt om krabber
Post Reply
Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Reja »

Her er lidt billeder af mine nye krabber :) Mikrokrabben kan leve fuldt under vand, mens geosesarma-arterne skal have mulighed for at komme på land. Indtil videre holder geosesarmaerne sig primært på land.
Hvis man ønsker sig mikrokrabber og vil have glæde af dem, så skal man ikke putte dem ned i et særligt stort akvarie, for så forvinder de i mængden. Jeg vidste godt de var små, da jeg bestilte dem, men det er svært at forestille sig, hvor små de er før, man har set dem. Tro mig :D

Jeg håber lidt på at geosesarmaerne formerer sig på et tidspunkt, men nu må vi se.
Attachments
32429_401928976554564_519553176_n.jpg
32429_401928976554564_519553176_n.jpg (28.47 KiB) Viewed 10832 times
532022_401929856554476_576322298_n.jpg
532022_401929856554476_576322298_n.jpg (43.19 KiB) Viewed 10832 times
155434_401929639887831_588404798_n.jpg
155434_401929639887831_588404798_n.jpg (29.32 KiB) Viewed 10832 times


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
Christel
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 17 Oct 2012, 18:36
Lokation.: Fyn

Re: Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Christel »

Hvor er de søde! :D Når det bliver varmere i vejret tror jeg også jeg vil bestille nogle mikroer.

Har lige fået en pakke med White Pearl og Cambarellus Texanus. De var lige lovlig kolde da de kom frem, men det ser ud til at alle overlevede trods alt.



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Reja »

Christel wrote:Hvor er de søde! :D Når det bliver varmere i vejret tror jeg også jeg vil bestille nogle mikroer.

Har lige fået en pakke med White Pearl og Cambarellus Texanus. De var lige lovlig kolde da de kom frem, men det ser ud til at alle overlevede trods alt.
Ja. De er stadig lidt uvante for mig, de små krabber. Nogle gange, når jeg kigger ned, så tænker jeg "Hvad pokker er det? :shock: ", men så kommer jeg i tanke om dem. De ligner lidt edderkopper.

Det er rigtigt koldt ja. Modtog selv pakke den anden dag og der var vandet også koldt. Man skal bare huske at lade posen med dyr ligge nogle timer, så den får stuetemperatur.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Nice2one
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 04 May 2012, 00:54

Re: Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Nice2one »

Altid nice med Micro krabber :) der kan man virkelig snakke om nano dyr :ugeek:

Hvor mange har du købt? og hvor meget gav du pr.stk ?

Sidst men ikke mindst hvor har du købt dem ?

Det kunne også være sejt hvis du kunne få micro krabberne til at yngle, for jeg har læst mange forums igennem, mindes ikke at havde læst om nogen som har fået dem til at yngle i fangeskab endnu.



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Reja »

Nice2one wrote:Altid nice med Micro krabber :) der kan man virkelig snakke om nano dyr :ugeek:

Hvor mange har du købt? og hvor meget gav du pr.stk ?

Sidst men ikke mindst hvor har du købt dem ?

Det kunne også være sejt hvis du kunne få micro krabberne til at yngle, for jeg har læst mange forums igennem, mindes ikke at havde læst om nogen som har fået dem til at yngle i fangeskab endnu.
Ja, det må man nok sige. Jeg har købt 8, og jeg gav 3 euro stykket. De er købt hos den tyske side Garnelio, som jeg på ingen måde vil anbefale til nogen. Det tog dem en måned at sende min bestilling. Forinden havde min kæreste brugt jeg ved ikke hvor meget tid på at snakke med Paypal over Skype for at rykke for pakken. I første omgang kunne jeg slet ikke få fat på Garnelio på trods af jeg både skrev og ringede. Jeg fik endda en tysker til at ringe til dem, og der tog de heller ikke telefonen. Så påstod de at have sendt min pakke afsted, men skrev lige pludselig,at GLS havde problemer med at levere pakken. Derfor henvendte jeg mig til GLS med det track og trace nummer, der var angivet, og de sagde der ingen problemer var, men at det kun var et oprettet pakkenummer. Alt i alt en rigtig skidt oplevelse :roll:
Til sidst fik jeg dog pakken, men sikke en masse besvær.

Jeg regner ikke med, at få mikrokrabberne til at yngle... Der er et manglende link i deres yngel,vi ikke har opdaget, for folk kan ikke få ynglen til at overleve. Til gengæld skulle geosesarmaerne være til at få yngel ud af.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Jonas »

Søde små banditter disse krabber...
Hvad giver du dem at spise?



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Mikrokrabbe og geosesarma

Post by Reja »

Jonas wrote:Søde små banditter disse krabber...
Hvad giver du dem at spise?
Ja. Jeg har noget algepulver, de får, og ellers er det rejefoder og krebsefoder :)


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Post Reply