Spixi Snegle

Alt om snegle
Post Reply
JacobHansen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2016, 20:19

Spixi Snegle

Post by JacobHansen »

Hej Allesammen,

Jeg har for et par uger siden erhvervet mig 4 Spixi Snegle, Den første uge var de allesammen meget aktive, gravede sig i mit underlag, sugede på glasset osv osv... Men nu er de overhovedet ikke aktive længere. De står samme sted i flere dage, nogengange kigger de lige ud af skallen og så gemmer de sig igen... Jeg har forsøgt at placere dem ovenpå mad, men det lader ikke til at gøre en forskel. De går sammen med Tangerine Tigers der har det rigtig godt! Unger på vej allerede. så det undre mig meget hvis det er vandet der er problemet.

Ved i noget om hvorfor deres adfær er sådan nu?
Spixi Snegle
Spixi Snegle
Spixi Snegle.JPG (464.33 KiB) Viewed 6647 times


Mvh.

Jacob

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Spixi Snegle

Post by Bjarne »

JacobHansen wrote:Hej Allesammen,

Jeg har for et par uger siden erhvervet mig 4 Spixi Snegle, Den første uge var de allesammen meget aktive, gravede sig i mit underlag, sugede på glasset osv osv... Men nu er de overhovedet ikke aktive længere. De står samme sted i flere dage, nogengange kigger de lige ud af skallen og så gemmer de sig igen... Jeg har forsøgt at placere dem ovenpå mad, men det lader ikke til at gøre en forskel. De går sammen med Tangerine Tigers der har det rigtig godt! Unger på vej allerede. så det undre mig meget hvis det er vandet der er problemet.

Ved i noget om hvorfor deres adfær er sådan nu?
Spixi Snegle.JPG
Du har ikke brugt sneglegift eller andre ting sneglene ikke kan tåle , det kan godt have en virkning lang tid efter man har brugt det , jeg har feks et par akvarier hvor det er brugt for 5-6 måneder siden og der kan jeg ikke have Tylomelania snegle i , de dør stille og roligt :roll:
Hvis du har et andet akvarie så prøv og sætte dem over i det , og se og det gør nogle forskel .



JacobHansen
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 14
Joined: 17 Jan 2016, 20:19

Re: Spixi Snegle

Post by JacobHansen »

Jeg har snakket med en der sagde at snegle har "Dvale" perioder. Altså at de er meget stille i perioder.

De er stille og roligt begyndt at røre på sig igen, jeg blev bare lidt overrasket over hvor drastisk de ændrede adfær.


Mvh.

Jacob

Post Reply